Vila på schemat

Idag står VILA på schemat för min lilla ponnyplutt! Han har varit sååå duktig dom första dagarna.
Imorgon får han också vila.

Igår visade han sig riktigt riktigt fin när mamma var med. Lika mjuk som jag avslutade honom med dagen
innan. Jättekul! Töltade sakta (så som caspar sagt åt mig;)) och travade och galopperade på jättebra!
han är harmonisk och trevlig!

Därefter tänkte jag att vi skulle ta våran första uteritt. haha inte ordagrannt, utan bara utanför paddocken.
Skillnaden mellan gloi och han var att gloi var som en 10 åring, han red jag aldrig i paddock, bara ut. en gång i paddock innan han skulle åka till sin nya matte!
Kvistur gick ut på öppen mark aldeles cool. På gården startades en snöskoter, men kvistur var fortfarande lika cool.
Red ut emot allén. Där började han tveka, höger-vänster-höger-vänster. MEN.. Jag vann.. När han slutade tramsa så
vände vi hemåt :-)

I stallet trivs han SÅÅ bra. Man ser det på hela honom. Han ser riktigt stolt ut över sin aldeles egna box.
Han står och väntar när han ska få komma in och blir jätteglad! Sötis!


Nu: STALLET!! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0