tokheta hästar?

Bara förnamnet...!

Imorse begav cassandra och jag oss ut på en ridtur.. en mysig sådan tänkte vi..
men hästarna var allt annat än mysiga.. heta som AS!
Haha ... red ut på en äng och galopperade FORT.. det var tydligen inte tillräckligt fort,
utan fortare skulle det gå.. hej å hå... fram å tillbaka den halvlånga vägen på ängen..
hård som ett as i käften, bara fram fram fram fram fram!
Därefter tog jag en liten tölt på vägen, där var han däremot fin, rätt så rejält faktist =)
Finare i munnen också.. Red hemåt med våra psychon och töltade lite på hemsträckan..
Då blev han fin. Mjuk i munnen och töltade i form. Fattade galopp från tölt, tog sedan ner honom
kontrollerat direkt ner i tölt och höll på så några gånger.. Sedan tölt trav, trav - skritt.. Skritt trav - trav skritt och skritt tölt...
I slutet på turen kom vi till en stubbåker, vilken vi tog en snabb galopp över.
Kvistur blev sådär megahet igen. fortare fortare fortare .. hoppade lite över alla halmsträngar och hade
allmänt kul, TROTS den extremt hårda munnen!
i slutet kunde jag samla honom mer i galoppen men ändå ha ett högt tempo = SAMLAD HÄST MED JÄTTEMKT AKTION :) Jaja, det blir nog bra nångång, skulle behöva en paddock nu jag.. vilket jag ju faktist har, men
bara inte orkar gå in i ;) O sen ska jag träna BARA galopp nån dag.. Idag var det riktigt kul att galoppera
för dom var så pigga så dom sprang jääääkligt mkt av egen låda, och inte så mkt pga mig =)

Well well... några dagar kvar.. Disen!


Ikväll har jag haft min sista stängning för denhär gången, det var toooklugnt!
Imorgon har jag kvällspass och sen ledig ONS O TOR :D
Idag har Jag kört kontoret helt själv, börjar bli riktigt duktig där inne :D








Imorgon vilar pärlan och på onsdag kommer söta emma :)
Senare i veckan ska jag köra markarbete..
En träning kanske vore dags snart också =)?



Kommentarer
Linda

Åh vilken mysis :D Vart bor du föresten?



Sv: Ja det känns ju jättebra och att dessutom skadorna inte kommer påverka något i framtiden. Gud det ska bli superkul att börja arbeta henne igen, dock är jag nervös över alla avslängningar..!!

2011-08-09 @ 14:21:47
URL: http://mittangsull.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0