Back to blogg

Julen har varit fantastisk - men stressig!!

Julen till ära, så fick hästarna "fin-besök" utanför hagen.
Nämligen VARGEN! Huhu, jag som är så himlans rädd :(
Han hade sprungit runt lite, och sedan vidare. Våra lufsar som är så vana
med hundarna hade inte reagerat. Usch för stora stygga vargen!

Nu är julen över, och jag har hunnit rida tre gånger.
Annandagen gick jag och mamma upp till ridhuset och körde en hel del galopp.
Jag red, mamma hjälpte :)
Han bara älskar detdär ridhuset. Underlaget är så himla härligt!
I slutet körde jag tölt. Mycket tempoväxlingar och sist så släppte jag
tyglarna och lät han springa på. He he heey, han klarade det galant. Nu har
han alltså fått tillbaka styrkan till att kunna springa "T2" utan att slänga sig i trav.

Igår rekade jag bara vägar i "vår-solen". 8 grader varmt och sol. Vindstilla intill en skog.
Och dessutom bredvid en fårhage. Myspys.

Idag då?
Imorse åkte jag till Pierre, så red vi ut på Fálki och Hekla.
Hekla är alltid lika mysig. Hon bara tickar och går. Lite stark emellanåt, men
himla härlig häst :-) Springer alltid med spetsade öron!
Filmade Pierre och Fálki en sväng också, får se om den kommer upp här sen :)






Hekla som 4åring!

När vi var klara i det stallet så åkte jag vidare till mitt. Red ut på Kvistur en sväng. Lite samma som igår,
men idag var han på hugget lite mer. JÄKLAR vad vi töltade. Fort - uppåt - och helt klockrent.
Dom dagarna är så fantastiska. Även galoppen tog han i som sjutton. I traven springer han mest
förtillfället, för jag orkar inte hålla emot med sätet så mycket som jag borde.
Mitt knä gör så ruskigt ont när jag rider. Hoppas det går över snart.
Han har inte svårt för traven eller så, tar den jätteenkelt, jag rider nog helt enkelt bara
en himla massa mera tölt än trav :D Wooops!






Kommentarer
Linda

Sv. Ne jag är inte alls insatt i tävling överhuvudtaget, dålig på det, känner väl till de lite större ryttarna och hästarna men nja jag kan inte mkt. Jag blev ju inte insatt i islandshäst världen förren jag köpte Fifa, ett år sedan, så man har ju inte hunnit bekanta sig med allt än :)



Dock vill jag gärna veta mera och jag hade hoppats på att få små tävla lite framöver..

2011-12-28 @ 19:24:03
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Jenny

SV: Jepp, skickade mail, kolla skräpposten om du inte fått det :)



Jag har fått några svar på annonsen, men ingen som verkar jätteseriös :/

2011-12-28 @ 23:04:50
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0