jobb!

Wie! Idag måste jag verkligen ta mig i kragen, annars får jag helt enkelt skylla mig själv.
Jobbet igår var riktigt skoj. Jobbade med Maria o Madde. & sen en sista, men han var bitter,
så han räknas inte!!
Jag fick driva lite på kvällen, mycket skoj =)

Hästen red jag ju också på förmiddagen, i solen.
Om han gick bra? OJ OJ OJ han blir bara finare och finare. Han har stärkt sig mer i galoppen nu också
så han kan springa fortare utan att ta korsgalopp. Sidförflyttningar börjar han haja riktigt rejält..
I tölten gjorde han det som om han aldrig gjort något annat, coolt!
föresten så kan han tölta hur långt som helst nu, en hel tur om jag ber om det..DET ÄR COOLT!
Styrkan och orken kommer mer och mer.. Har inte ord för hur fin tölten var igår, sista biten i form,
sen över i trav och kvar i samma form. HAN ÄR EN SJÖHÄST, för bra för att vara sann.
Vilken tur jag har som får ha och utbilda en så härlig unghäst - för det är ju faktist det jag gör - Utbildar!
Innan jag skodde om honom krullade han ju ihop sig helt i tölten så att takten blev sämre, traven i form, galoppen och
skritten. Nu rider jag knappt nån gångart i form, han går bättre då :D
Dock tyckte Eyvi att det var bra att han hade så lätt för formen!!

   

& att kunna skilja på Unghäst och icke unghäst. Kunna se Det stora i det lilla. Även om hästen
kanske inte går i klockren tölt eller perfekt så är det ju faktist PERFEKT för att vara dom. Dom kan inte
mycket mer än såhär just nu.

Ska nog fota Kvistur vid ridning någon dag. Det var ett BRA tag sen nu. Det har hänt grejer iaf :)

Det ska bli intressant och se vad som händer i framtiden, vad gäller allting!

Idag ska Kvistur vila och istället ska jag rida Ódinn. :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0