Förtvivlad

ja, igår när en i stallets pojkvän var ute, som också är hovslagare för strömsholm blev jag
fullständigt förtvivlad.
Att jag inte har varit helt nöjd med min hovslagares jobb är det inte snack om.
jag hade redan innan bestämt mig för att byta hovis.
Jag bad killen titta på hovarna för att säga vad han tyckte....

hovarna är katastrof. Han har för små skor.. hoven har växt över helt kopiöst mycket..
trakten går ner i backen och får därmed inge stöd av skon som är FÖR LITEN!
framhovarna är olika långa = TRAGEDI!
Han har 3 vinklar istället för två.. han kan inte alls rulla över..

Tror ni jag lipade hårt eller?
Mitt allt.. en hovslagare ska väl förtusan kunna sådant som detta?
Jaja, imorgon kommer iaf Totte =DUKTIG, och skor på nytt. Det är ca 6 veckor sen sist.

Hoppas det blir bra! Men det går nog att lösa till 90% på första skoningen.

MITT HJÄRTA!!

Här var hovarna superfina. Duktiga Eyvi som hade skott då!!!


Här e dom inte alls lika fina... men mkt värre nu..


Mitt älskade hjärta..



Kommentarer
Jenny

Fy vad tråkigt :( Man tycker ju verkligen att någon som kallar sig hovslagare ska kunna sko ordentligt.



Fin är han i alla fall, din pålle.

2011-07-28 @ 13:18:12
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0