80 års kalas

Igår var vi på kalas hos min älskade mormor som på tisdag fyller hela 80 år.
Det är faktist rätt gammalt.. Men hon är fortfarande som 30 i huvet. Helt sjuuukt
pigg är hon :-) Helt klart en av mina idoler! Ni skulle se det energiknippet!!

Idag jobbade jag dag, och sen begav jag mig ut mot mitt väldigt älskade stall.
Jag gjorde något jag inte gjorde något så underbart.. nämligen så RED Jag :) för ovanlighetens skull..... ;)
väääldigt skönt var det iaf i solen. Jag hunden och hästen. Kvistur trampar på i egen fart nu...
Tölten kommer mäktigt bra nu bitvis också. Riktigt riktigt fin när han släpper.
Nu försöker vi mest få tempo.. & Vad är takt då liksom? :D ingenting!!
jag är så stolt över min lilla kille som ändå har så himla lätt för allting.
Alla gångarter är så himla nära. visst tölten är väl sämsta just nu, men hallå, han är bara
4 (FYRA!!!!) bast.. Istället har han ju greppat traven ännu mera =) Passen är inte långt borta häller!

På onsdag tänkte jag nog bege mig upp emot Heby igen för att rida den fantastiska Karlsro-damen.
Damen som också har ett namn; Perla från Karlsro! Den häftiga damen har jag inte gjort min
sista ritt på än :-)


Ikväll efter jobb och stall så åkte jag och Märtfjärt till Uppsala för att hämta hem
en fiiiin Childeric sadel. Vi får se om den passar, jag HOPPAS :)


Imorgon jobbar jag kväll! Dessförinnan ska jag rida mitt guld!
Mitt andra guld ligger nedanför mig och sover.
Föresten så sover mitt 3 guld också :)

PUSS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0