Idag skäms man inte för att äga en Karlsro-häst!

först och främst så var jag ju på träning igår :)
Kvistur skötte sig utmärkt. Gick inte på transporten lika säkert som annars,
men han tog redan med RO, inte ett dugg svettig när han kom fram. Lugn och fin
på gården. Jätteduktig!!

Träningen gick BRA! Jag är riktigt nöjd med honom. Tölten är inte lätt hemma, klart den
inte blir bra borta! Styv styv styyyyyyyyyyyyyv var bara förnamnet, men sedan släppte han
superfint. Frida satt upp också, jäklar vad fin han var :)
Hon gillade min häst MYCKET!!

Idag var vi på tävling på strömsholm för att titta på Annika och Pierre.
Resultatet blev som så att Eyvi som även han rider en Karlsrohäst, närmare bestämt Falki från Karlsro -
han vann fyrgången på 6,97p!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Underbara fantastiska häst!
Annika kom 2a i fyrgången på 6,30p på Geysir från Karlsro!!!!!!!!!!
Pierre kom även han 2a i sin töltklass. Han red Hekla från Karlsro & poäng 5,22!!
Så som sagt, jag skäms INTE för att äga en karlsrohäst! Å att jag sen ska få hem en till från samma
gård gör inte saken sämre. :) FINA HÄSTAR!!

Efter tävlingen åkte jag till Heby och red Perla. AMAZING återigen! älskar henne!
Sist men inte minst här på dagen så red jag och Sofia ut. Denna gången red jag min älskade Kvist.

JÖSSES! idag var det som att han aldrig hade gjort något annat än tölta. heeeeeeeeeeeeeeeeeeelt klockren och apflott i tölten. Mjuk och följsam i munnen, tog varenda sidförflyttning till punkt och pricka.
Traven höll jag på att trilla ur sadeln, det säger väl typ allt? Galoppen också typ Perla-galopp!

Nä idag är jag så glad så jag spricker! VILKEN HÄSTDAG ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0