Skara som sagt

Igår var vi i Skara för att titta på en hästtransport. En Star trailer Safir närmare bestämt!
Det vi visste om denna transport var att den hade en ytterst liten påbörjad fuktskada i "frontlast-väggen"
på ett BEGRÄNSAT område. Okej tänkte vi, det fixar vi!
HAHA.
Vi åkte ner i hopp om att få med oss denna så kallade pärla hem. Denna pärla som senare visade sig vara
ett riktigt skämt. Nog för att fuktskadan vi visste om var mycket större än vi fått reda på, men att
näästa vägg också skulle vara helt sumprutten? Idioter att inte tala om sånt när man ändå har en 50 mils resa
framför sig.
Förståligt nog lämnade vi transporten alltså och åkte hem igen.

Åkte raka vägen till stallet där jag tog ett underbart ridpass på min prins.
Hans mjukhet var tillbaka. Vi tränade på att göra halt(!!!) och att gå över bommar
med endast yttertygeln. Halterna fungerade PERFEKT, jäklar vilken skillnad när man verkligen
tänker på vad man gör med kroppen. Innan har han knappt hajat sidförande heller, nu går han hellre på
tvärsen än rakt :) Nädå, men jätteduktig har han blivit.
Sist men inte minst gick vi in mellan två bommar - helt rakt.. gjorde en perfekt halt,
för att sedan RYGGA ut därifrån - helt rakt. Och vet ni vad? Det fungerade SÅ BRA!! :)
Vi fick använda hjärnorna till max och det gick super.
Jag ökade skritten och minskade den. lite längre tygel varvat på lite kortare. Han var så härlig så
där avslutade jag passet :)
Föresten  så la jag in töltövergångar också. Men jag red aldrig nåt steg tölt. Bara tölt tänket :)

Idag åker vi till Uppsala, jag och peter!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0