fotografering och urnsättning

dvs bra och mindre bra

Igår styrde jag min kos mot Enköping, närmare bestämt Gröna Gångens Islandshästar!
På plats befann sig Emma, och Malin. Hela dagen gick ut på att fota i princip allt man gör på en
gård/ i ett träningsstall.

Malin började med att sko fina Spadi:


Sedan tog hon ut ännu finare Seidur för en liten ridtur. Här är han riden en vecka efter sommarens bete;





Här är Malin ute och går med Spadi och Seidur

Vi åkte och käkade lite mat, för att sedan titta när M red Loki.
Loki är en hingst född 2007 e Hrannar. Han är alltså halvbror till min Kvistur.
Dom påminde gryymt mycket om varandra. Jag gillade honom, bakbensaktivitet!



Som sagt, fina Loki :)

Efter Loki var det en unghingsts tur, som jag fö heeelt har glömt av namnet på.
Emma sitter upp


Därefter gick Malin vidare till att Handhästa lite. Här rider hon sin enormt fina Fafnir!






Innan jag skulle åka hem så höll M en lektion för E på Hördur;


Och sen kilade jag förbi lite andra kuliga hästar innan jag skulle åka :) bla Kringla


Och sist men defenitivt inte minst; YPSILON FRÁ HOLTSMÚLA!!






------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Där var det slut på hästprat, iaf för en liten stund. För att jo, Malin frågade igår om hon fick använda
Goliat till sin tik. Vill ni se de båda? De är helt galet söta tillsammans.







Är hon inte underbar, lilla Bella?
--------------------------------------------------------------------

Idag har det varit Urnsättning för farmor. Väldigt sorgligt, men fint! Vi fick sänka ner farmor i graven,
så att hon nu ligger och sover med farfar. Dom är nu återförenade. Han fick vänta i 22 år på henne!
Den som väntar på något gott...! :)
Det kändes konstigt, det var liksom det sista av farmor, iaf ÖVER jord. Jag tror faktist inte jag har fattat
än att hon är borta, det känns så overkligt och konstigt. Kanske är lika bra att jag inte förstår ändå.
Jag saknar min farmor så det gör ont!
Efter minnesstunden åkte vi till ett Café för lite fika. Jag, elle, Helene och Pappa.
Vi hade en mysig eftermiddag!
Jag fick även köpt ett par skor, en jacka och en sjal. Mycket bra! Allt detta för 249:- ;)

[Hästprat igen]
Imorgon ska jag ringa hovslagare och sedan få tag på klippmaskin så snart det går.
Om dryga veckan sätter vi igång igen, jag och Kvisting, och jag längtar mig gul o blå :)
Det ska bli så förbannat skojsigt!
PUSS!

Jo föresten. Jag och mamma är på G o köpa ett hästsläp. Det kommer bli superbra. Det
går ju liksom inte att INTE ha när man har häst. En häst går väl an, men inte två!
Imorgon är det målning som gäller, sen är det klart för att ställa in hästarna. HALLELUJAH!
Det kommer bli så fint :):):)

PS. PUSS IGEN!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0