Disa från hillebo

Ibland går det bra, ibland inte. Nu verkar det gå väldigt bra..

Idag har vi varit över till Jökull och hälsat på våran kära lilla häst, nämligen Disa.

Disa reds ju in i ca 6 veckor av Eyvi i höstas. Vi red henne några gånger och därefter innan vi ställde
av henne. I början på vilan så bröt hon ju käken, så vilan blev längre än tänkt.

I takt med igångsättningen nu så har jag löslongerat och kört en del grundling hantering. Vi har ridit ut tre
gånger och sen skickade vi henne till Jökull för vidareträning..

Jag är SÅ glad!! Vilken enorm skillnad på häst från vi lämnade henne. Nu söker hon sig
neråt och går inte alls emot bettet som innan. Hon är en riktig tölthäst.
Vi fick höra MYCKET FINA lovord om vårat lilla monstersto! åh, vad härligt det var!!!
Måste bara säga att det är en rejält häftig känsla att ha avlat fram En häst som man
sen får höra så mycket gott om.

 







Observera att hon endast är 3,5 år! Dvs född 2008!



två gosebilder me kvist!







Kommentarer
Josefine

Oj! Det var en flott donna det! Men bryta käken lät inte så kul.. Hur kunde hon äta och så under tiden det läkte? Det har inte blivit något problem med bett eller tänder sen?



Sv: Tack! Det värmer så mycket att höra sånt! Ska bli spännande att följa er med ska jag säga! ;)

2012-02-22 @ 19:57:00
URL: http://semtegensis.blogg.se/
Jossan

Usch det lät inte kul... Vad fort det läkte :O det hade jag inte trott. Men vad skönt att det blev så bra och så lite konsekvenser. Kul med en historia som slutade gott för en gång skull :) Föresten värst vad många fina hästar du har då ;)

2012-02-22 @ 21:34:25
URL: http://semtegensis.blogg.se/
Josefine

Haha! Va snopet! Men en glad överraskning ändå!



Åh, va roligt att ha en från egen upp födning som är så fin! Så ni har en hel gård då? ;)



Ne jag har bara min Atli har varken råd eller tid för en till.. :( Men men. Jag har ju honom iaf :)

2012-02-23 @ 00:07:50
URL: http://semtegensis.blogg.se/
karin

vad roligt, grattis! :)

2012-02-23 @ 02:16:48
URL: http://karinmattson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0