Robin-träning!

Nåja, hur var Robin träningen?
Den var helt grym. Jag ju verkligen haft problem med vänstersidan
och inte haft en aning om hur jag ska gå till väga. Har fått olika tips, men inget har
liksom fungerat sådär 100.

Men igår.. Robin satte sig upp i några minuter och gjorde vad han behövde.
Jobbade igenom vänstersidan TOTALT och red honom fram till hand i varje steg.
Och att han även skulle bli mer hängande i steget!
JÄKLAR vilken skillnad det blev. Kvistur (HÖR OCH HÄPNA) sluuuutade rolla i vänster varv!!!
Det var grymt mycket ridning för att få han att gå som man ville.
Ni skulle sett hur han gick med robin... kort tölt på volt...i form.. han var riktigt vacker min bruna!

Sist men inte minst fick vi trava.. Och som jag skrivit här tidigare så har ju traven blivit lagd lite på is
i det sista. Den har varit tråkig, rollig och bara känts som handbromsen ligger i..
MEn NÄERÅ, nu trampa han på i en energirik trav, i form...
ÖKA skrek han... sagt och gjort.. vi ökade... och han travade på som han inte gjort nåt annat..
Lite chockad var jag... HAHA!

Jag var lite nojjig innan utifall lektionen skulle gå dåligt och det inte alls skulle stämma mellan
robin och mig&kvistur.
Men jag är såå glad att jag åkte, Robin är verkligen duktig!! Allt ser så lätt ut..
Kommer fortsätta rida för honom varannan vecka. Tror det kommer kunna bli riktigt bra då :)

Jennifers Nattfari var också superduperfin :) Jättekul att se!!



Här på jennifers underbara Moggi!


Idag ska jag jobba långpass, dvs inge stall för mig. Dock så har det ju kommit en del snö tydligen..
Jag har inte kollat ut än, men det skrivs visst en massa på facebook :P
Egentligen vill jag inte ha mera snö nu, det var ju VÅR igår?
Men det vore kul att kunna galoppträna lite i snön, så okej då, det får gå för denna gången :-)
Välkommen kära snö!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0