skratt och tårar

Denna dagen har varit mycket bra - samt mycket ledsam!
Låt oss börja med det som var bra;

Vid lunchtid begav vi oss mot Riddarhyttan och självaste forsen. På schemat stod
träning för bästaste Frida.

Vägen dit var ett helvete, minst sagt. Det var så galet halt så jag många gånger funderade på
om vi ens skulle komma levande ur detta!

Jag var och tränade för Frida för mer än ett halvår sen senast..
Då var Kvistur en riktigt passtaktig spänd häst som inte alls ville vara med på noterna.
Denna gången så visade han riktigt framfötterna!! Ena varvet tölt är han r o l l i g   i(ffa på volt),
medans det andra varvet är helt klockrent.

Vi fick suuuuperbra övning för att få med högersidan mer. Vi töltade på fyrkanten i höger varv,
fattade höger galopp, galopperade typ 5 språng, tog ner till tölt... och så gjorde vi så ca 6 ggr.
Efter det böt vi till vänster varv för att se om något hade hänt, och javisst, en liten skillnad blev det
allt.
Han blev myycket bättre mot slutet, och var riktigt fin i höger varv. Riktigt riktigt kul!!
Nu har vi vänstergalopp förbud ;)

Hon sa även; Du ska vara MYCKET glad i denna häst, han är MYCKET FIN!
Det tyckte även Toti som kom och tittade på han innan vi började. Spännande, Mycket fin tyckte även han!



Nåväl, ska vi ta det sorgliga?
Enrico
i vårat stall har stått halt på tre ben i ca 4 veckor, utan att bli ett dugg bättre.
Anledningen var en elak hovböld som satt under strålen.
Han har överbelastat sitt ena framben så otroligt mycket och därmed legat såååååå mycket i boxen.
Inte rört sig ö h t. Bara stått!

Igår kväll slog koliken till - och med råge!
Idag lämnade Enrico livet, endast 10 år gammal!
Han stog alltid i stallet glad och gnäggade, hur ont han än hade!
Han höll alltid modet uppe, och kämpade. Han var en riktig krigare. Världens snällaste häst!

Vad ägaren har lagt för energi på detta tänker jag inte ens ta upp här,
men skämmas, det bör hon! För hästen har mer eller mindre stått och självdött!

Jag vill bara säga VILA I FRID älskade Enrico.
Du blev alldeles för ung. Livet är för orättvist! Älskade ängel! ♥



Kommentarer
Linda

Ååh jag blir så glad när jag läser om dina lyckade ridpass, han är så äckligt fin din lilla skrutt.



Nej vad tragiskt =/ Stackars häst och inte lade ägaren energi på detta heller`? Oj oj en annan är ju helt galen och besatt med Fifas skada.



Sv: Haha ja hon är söt i snuttfärg :D Suck ja du Therese jag vet inte, jag har ont i magen iaf, ja menar ska en häst verkligen vara halt så här länge? Vad sjutton är det för fel liksom? Min dåvarande veterinär kunde inte ge svar om hon kommer bli bra i framtiden eller ej, eftersom de inte vet vad felet är. Ska ju bli himla intressant att höra på torsdag hos den nya samtidigt som jag är ganska skraj och nervös.

Klarar jag ett bakslag till? =/

2012-02-07 @ 21:58:30
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Linda

Sv: Ne visst, det går inte alltid som på moln för någon men det verkar ju flyta på bra som sju tusan för er, han är ju så grymt fin din häst alltså, växte mer i mina ögon när jag fick se bilderna. Du har gjort ett bra jobb.



Tack vad gullig du är, jag tror de flesta säkert hade kämpat på som jag med sin häst, men visst det tär som f*n på en. Jag känner mig helt matt och hästintresset börjar väl tryta :(

2012-02-08 @ 15:00:12
URL: http://mittangsull.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0