foto valp

Ikväll har vi varit och hälsat på Micke och Cilja.
Dom har fyra hundar sedan innan, En Siberian Husky, Två Aussies och en Vorstehl.
För mig som är helt frälst på aussisar är ju detta paradiset. Att dom sedan har en sån
som jag skulle vilja ha, dvs en Blue Merle med ett blått öga, gör ju inte direkt saken sämre..
 
I lördags hämtade dom hem sin nya 8 veckors border collie valp.
Behöver jag säga att jag DOG när jag såg den?

Här följer lite bilder;

  
  
  
  
  
  
    


Ridturen idag då;

Ett starkt ord bör nämnas; FANTASTISK!
Sju ord till bör nämnas; JAG ÄLSKAR MIN HÄST SÅ GRYMT MYCKET!
I slutet har jag ju som sagt endast ridit ut, fram fram fram.
Sista turen innan jag åkte till göteborg så ökade jag på tölten en del.
Idag ökade vi ännu mer. Vi red jämsides med Brajjan och bara flög fram.
Takten på isen är helt magiskt ren och han bara svävar fram.
Det är sån obeskrivlig känsla! För lite mer än ett halvår sen så "oinkade" vi fram
i nån passtaktig tråkig tölt. Vilken jääääkla utveckling, jag blir nästan tårögd!
Synd att ingen stog med kameran i högsta högg!

En sak har jag kommit på; Jag kommer nog behålla denna underbara häst livet ut.
Han gör mig så ebarmligt glad och lycklig. Det dyrbaraste jag har - det är han!
Det spelar ingen roll hur långt han tar sig eller inte tar sig på tävlingsbanan,
han är världens roligaste häst att rida. Han är så arbetsvillig och utvecklas i sjuk fart!
För ett år sen kunde han knappt tölta, nu flyger han fram i högt mellantempo tölt :')
Så fort jag ser min bruna tuss så ler jag :-)
Min älskade bebis, vad JAG ÄLSKAR DIG!





Kommentarer
Jenny

Vilken liten söting! De som äger stallet där jag har mina hästar har också en border, fast hon är lite större nu, runt året tror jag ;)



Vad härligt att det går så bra! Jag är lite avundsjuk, jag vill också att ridningen ska gå braför min del, men just nu verkar jag inte ha vidare flyt med något :S



SV: Det blev att klippa i alla fall nu, men det får jag väl leva med. Rósa verkar dock nöjd!

2012-01-10 @ 19:17:09
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0