livet i all sin ära

Såhär har det känts länge. Livet balanserar på en skör tråd.
Det finns ingen inspiration eller glädje nånstans för tillfället.  Allt är bara grått och trist.
Det liksom spinner på i ett eländigt ekorrhjul. Det är som pesten. GE MIG INSPIRATION NÅN!


Lite inspiration?

Jag är tjurig, lättirriterad och jävlig mest hela tiden. Dom som får ta mest av det
är ju såklart mina nära och kära.
Jag skulle helt enkelt behöva komma ifrån en liten stund. Göra något kul (förutom att
rida min underbara häst
).

Red båda hästarna i ridhuset idag. Disa skötte sig kanon. Töltade som en klocka ett helt varv.
travade och galopperade även i båda varven. Duktig tjej :-)
När hon var klar och fick på sig ett täcke så gjorde hon något helt oväntat.
Nämligen så LA hon sig ner.. Hon tänkte väl rulla.. HAHA. Chocken för mamma, som drog upp
henne på engång. BUSUNGE!

Därefter hoppade jag upp på Kvistur, som bara var fruktansvärt pigg och springig.
emot slutet blev han dock gudomlig. Lyssnade bra i traven och väntade på mig. Gjorde
superfina övergångar och behöll formen. Så fort han gick emot lite så fick han backa nåt steg
tills han "kom till" igen. Fram i trav i en stabil form och en väldigt behaglig och fin Kvistur.
Sista nedtagningen var MMmmumma. Tölten var även den toppen i slutet Mina duktiga kille ♥
Jag borde nog ge mig på dethär med dressyr lite oftare, men jag blir så less när jag inte
får till det exakt precis just så som jag vill ha det.

Planerar att börja rida dressyr för Emilie Nyreröd som har Hagby gård. Hon verkar sååå duktig!


Kvistur som kamel, påväg till ridhuset! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0