mitt nyårslöfte

Mitt nyårslöfte, vad gällande träning har hittils gått superbra :)



Idag har det snöat massor, så gick upp i ridhuset igen. Verkligt bra träningspass.
Travade massor i bra tempo. Gjorde övergångar trav- skritt -skritt - trav.
Därefter körde vi galopp på fyrkanten blandat med volter, och han lyssnade super.
Efter lite skritt på lång tygel "lång och låg" så körde vi övergångar skritt - galopp - galopp - trav,
och vidare galopp - trav - trav - galopp osv. Fungerade verkligen super och han var helt med på noterna.

Efter vi gjort alla dessa övergångar blev han såå mycket smidigare i kroppen och mycket mer arbetsvillig
i traven. Pigg är en sak, arbetsvillig är en annan. Han kämpade nu på i traven i ett mycket bättre, dvs
lite lägre tempo. Kort/Arbetstempo trav.

Mycket galopp blev det, precis som jag tänkt mig. Superbra. Det blir liksom inte så värst mycket galopp
ute när det är såhär halt nu. Ridhus är det bästa som hänt på läääänge! Jag är så glad för det!

I slutet av passet tog vi avslutningsvis lite tölt. Red längs fyrkanten här med, och red öppna i tölt.
Även detta fungerade väldigt bra. Mjuk och lyssnade super. Tölten kändes kanon, han bar sig själv
väldigt bra!

Sen skrittade jag av honom. = Riktigt bra ridpass! Me like =)



Kommentarer
Linda

Åh vad härligt passet lät! Och vad söt du är! Om det är du?:)



Sv: Haha jag har en väldig medgörlig sambo, han ställer upp hela tiden, stackarn. Dock tycker han det är lite kul att leka cow boy inbland ^^ Jag får INTE sälja westernsadel haha..



Hur blev det med filmen :)??



Mina mål.. hmm ja du just nu att hon ska bli bra igen, sedan lättare tävling till att börja med om man skall tänka längre fram. Jag vill gärna ta föl också, det var en av anledningarna till att jag skaffade sto ^^

2012-01-01 @ 21:53:32
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Jenny

Vad roligt med någon som faktiskt håller majoriteten av nyårslöftena ;) Jag avlade inga hästrelaterade förra året och resten har jag redan glömt...



SV: Härligt, ser fram emot att få hem dem :D

2012-01-02 @ 16:50:44
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0