Nåja = RESULTAT ISTÖLT

Dagens i sin helhet; Jag vaknade supertidigt, närmare 5. Troligen av nervositet ;)
Åkte ut till stallet och borstade och gjorde kvistur tipptopp!

Kom fram till tävlingen, vilken Kvistur tog med ett lugn. Jättekul med hästar överallt!
Stack ut på isen för att känna lite på honom. Han var lite spänd, med alla hästar runt om sig
men släppte relativt snabbt och var nästan helt sig själv :-) Det vi bommade på var väl formen,
men so what? :)

Vi töltade två sträckor fram och tillbaka två gånger, dvs fyra vändor. Kvistur kändes inte ens trött.
Vi var hela tiden som 3 ut och han studsade nästan för att få komma iväg. Taggad kotte?
Jajamän, han fick t om springa på lite "mellantempo"..
Vi var bara tjejer i finalen, som reds En gång fram och tillbaka. Kvistur lika snäll som innan. Med taggad!
Ja hur gick det då?
4an kom... inte vi. ... 3an .....2an.. fortf inte vi..... för VI VAAAAAAAAAAAAANN!!!! :D



ÅH, jag är så förbannat glaaaaaaaaaaaaaaad!
Jag blev så glad så jag grät. Min älskade lilla häst. Som jag tränat helt själv (o med lite hjälp)
från inridningen. Så går han och vinner. Helt magiskt i mina ögon!!! MIn älskade springare!
Klappade om honom såååå mycket.

Det kom fram flera till Speakern och frågade någonting (som min pojkvän inte hörde)..
Men S svarade; Han är bara 4,5 år, det är därför han är med här!
Så andra vändan jag töltade iväg sa speakern högt; Therese tävlar en unghäst!!
Lite skoj :)
Han tyckte prispåsen och rosetten var galet farlig. Höll på att hoppa över det lilla staketet som fanns ;)

Citat från Mathildas blogg; "Vi åkte tidigt imorse redan för att titta på tessa och kvisturs första tävling, och wow vilken häst du har ( väljer att skriva direkt till dig eftersom jag vet att du läser min blogg så jag kan bara säga grattis till första platsen! Ni var så fina!" 
-Tack vad söt du är Mathilda!!


Mer då? Jo vet ni, i klassen efter mig så red Cassandra, min vän, följeslagare och kompanjon.
Brajjan gick som en kanon, så jag förstod på en gång vart det skulle bära.. Kunde det bara vara sant?
Jajamän, även hon gick och plockade hem förstaplatsen. En rätt häftig utklassning i mina ögon!
Han var så fin!
Sist då; 3e klassen för dagen... Där red Lotta..... Hur tror ni då att det gick för henne?;)
SJÄLVKLART LIKA BRA!!! helt galen dag!









Kommentarer
Linda

Men gud så roligt för er :D Grattis Therese! Vad duktiga ni är, stolt ska du vara. Men.. inga ridbilder? Nu blev man ju ännu mer nyfiken!!



Sv: Tack snälla du, gullig du är :) Haha ne tömkörning är jag verkligen inte haj på men kan man inte göra annat får man bita ihop och ha lite fan i sig ;)

2012-01-29 @ 18:04:12
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Linda

Sv: Okej gud så roligt, har hunden din mertiter också? Har du fått något championat eller så?

2012-01-29 @ 18:10:37
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Linda

Sv: Jaha okej en blandis, ja då kan det vara svårt att få championat, men han är ruskigt fint alltså, ska du behålla någon valp?



Elmo har inga meriter men jag tror han skulle komma lång i utställning faktiskt, jag är bara lat och feg, är inte den typ av människa som springer runt i en ring ^^



Ja det är skitkul för er :D Han är så himla söt också, men snälla kan du inte fixa en film iaf när du rider han? Är jättenyfiken på er!



Fifa ja, hon var ju halt för några dagar sedan som jag skrev i bloggen, sedan har jag liksom inte kollat efter, det syns bara i traven. Vi ska iväg till den nya veterinären torsdag vecka 6, spännande men nervöst..

2012-01-29 @ 18:29:32
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Linda

Sv: Hhaah du jag förstår precis vad du menar, jag blir skitnervös och nästan lite irriterad när kameran dyker upp, arbetet med hästen blir sämre, o andra sidan vill jag ju ha bilder ^^



Ja nu har du faktiskt lovat ;) Så dyker det inte upp nått snart kommer jag tjata på dig!



Ja men gud kolla upp vilka fotograferna är! Kan ju ha blivit riktigt fina bilder.

2012-01-29 @ 18:38:06
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Elin- Northern Showhorses

Grattis! :D Kul att det gick bra :D

2012-02-03 @ 14:23:50
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0