Vargattack IGEN

Nu börjar jag bli smått förskräckt över det hela. Helt sjukt vad vargattacker det är från skultunareviret. En i torsdags och en igår morse. Den sistnämda dog på plats..

Det är helt sjukt hur någon som inte ens bor på landsbygden kan plantera in tamvarg. Den jävla vargjävelflocken från detta reviret är helt snetända.

Vargarna i reviret bredvid har aldrig gått mot attack för någon. Det rör sig om 9-11 vargar!

Skyddsjakt är begärt och nu hoppas jag att det blir så. Denna flock fungerar ej. Skjut av allihop. Dom andra reviren kan få vara kvar!

Okej om det vore för att man var inne o trampade på deras revir, men nu rör det sig ju om att dom går in på folks tomter osv.. INTE okej!

Hundarna är numera kopplade!

Huff! Ska man behöva gå och vara rädd för en varg nu också? Då är min sista fråga; när kommer björnen också?



Kommentarer
Jenny

Jag förstår din frustration, men att skjuta bort ännu fler av de otroligt få vargar som finns i Sverige just nu är inte ett vettigt alternativ i mina ögon. Bättre att omplacera dem på annan ort där de inte kommer lika nära människor. Gott om plats är det ju faktiskt i detta land.



SV: Det är så jäkla trist när det bara ska regna och regna, man blir less bara av att titta ut genom fönstret :/

2012-01-04 @ 20:08:23
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0