Älskade häst

Först svar på kommentar;
"grattis:D Vad är de högsta poängen ni har fått i respektive gångart?:) svara gärna i ett inlägg + bild på er i den gångarten:D"
Har inte ridit någon poängbed. tävling än, så kan tyvärr inte skriva det :-)

[inlägg]
Idag blev istället en MYCKET bra dag :-) Är så glad igen!
Jag och Cassandra red ut på en myycket härlig runda. Bakvägen på våran lilla
mys-sväng och sedan bort på en väg vi aldrig ridit på. (Vi har så gaaalet mycket ridvägar.)
Vägarna var blandat mjuka vägar och isgator på sina ställen i skuggan i skogen.

Kvistur var sååå pigg och framåt, han älskar att springa med Brajjan.
Han var så arbetsvillig och samlade sig jättebra för att sedan gå upp i tölt. Mycket bra
igångsättningar! Tölten satt han och jobbade rejält bra och i stadig form. Han har verkligen
blivit maffig nu. Idag hade jag önskat att någon fotade!!

Vi ökade tölten succesivt och var snart uppe i höögt mellantempo tölt. Klockren och i "uppförsbacke".
Helt stadigt en bra bit, där jag bara satt och njööt. I ett perfekt töltsteg släppte jag över honom i trav...
Och JÖSSES AMALIA!! Idag flög han fram, jag tappade balansen. Han fick detdär svävet jag VISSTE
att han hade, men aldrig fått fram. Traven blev helt plötsligt ROLIG att rida. Riktigt jäkla rolig!
Han orkade gå i form nästan hela tiden, och bara flöt på. LYCKA!

När vi ridit en stund så kom vi fram till en sjööööö :)
Visste att den låg rätt nära, men inte just där. Får se om vi hittar någon badplats till i sommar :-)



Påvägen hem töltade vi igen, provade galoppen som faktist blivit bättre. Mer rörlig och mjuk.
Ryggen kommer upp mer nu. Travade lite om vartannat.
Innan vi kom till "mys-stigen" igen så ökade vi på tölten riktigt rejält. HELSIKE vad fort det gick!!!

Sista biten
töltade vi kort kort, mycket samling och form. Och jaa, han dansade fram, min prins!
Helt lös, rörlig och mjuuuk.
Vilken ofantlig lycka och känsla när man känner utvecklingen. Att man lyckats med detta!
Detta gigantiska jobb. När man känner hur utbildningsnivån/gångartskapaciteten höjs i takt med
träningen.
Jag ska lätt gifta mig med honom. Han är min dröm!



[Slut på inlägg]


Kommentarer
Linda

Ååh jag bara flyger med i dina berättelser med ritterna, jag känner liksom hela känslan inom mig, gud så underbart och jag blir så glad för din skull, han verkar vara en riktig toppenhäst, vad har han för stam föresten :)?



Sv: Du är som vanligt så himla go, tack så mycket Therese, orden värmer!

2012-03-04 @ 20:01:59
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Linda

Sv: Ja men det vore kalas om du kunde få fram någon film när ni jobbar från marken på det viset, kunde ju vara en bra träning för oss kanske :)

2012-03-04 @ 20:26:51
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Jossan

Åh! Snälla kan vi byta häst? Jag vill tölta :(



Sv: ja, jag tror han kommer bli snygg i det :) pikén är faktiskt Hööks egna men den är snygg och billig ;)

Ja jag har fastnat helt för bombers betten. Har redan ett tre delat men ville ha något att byta med.

2012-03-04 @ 21:27:42
URL: http://semtegensis.blogg.se/
Jossan

Sv: Ja vi ska ;) orkar inte idag bara. Kommer imorgon :) kan säga att jag fick tölta idag iaf!! Haha :P



Nej det förstår jag ;)

haha Peter tjatar om det hela tiden att man måste ta den tid det behöver och inte skynda fram något men nu jäklar sa jag bara tölta! Haha Ne men jag har bestämt mig för att lägga mer vikt på den och pressa honom lite iaf. Tölten kommer ju inte komma av sig själv precis. :)

Han kan tölta ganska långt men inte så takt fast. Det ska vi träna på nu :)

2012-03-04 @ 22:42:21
URL: http://semtegensis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0