glad som en speleman!!!

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD!!!!!!!!!!!!!!

Idag så stack jag och martinis ut på en helt underbar tur!
Vi bytte sadlar på hästarna, så att hon hade min childeric och jag Draupnirn.
Alltså.. Kvistur går bra med Min... MEN JÖSSES PETTER-AMALIA!!

Idag är en sån dag som jag mer eller mindre avslutade i TÅRAR - GLÄDJETÅRAR!!
Skritten är stoor i vanliga fall - idag var den GIGANTISK!!!!
Tölten är mjuk i vanliga fall - idag var den ÄNNu MJUKarE!
Han brukar lyfta mycket på tassarna - MEN FÖRHELVETe, IDAG SÅG JAG JU HOVARNA FLADDRA
PÅ HONOM!! Inte bara knääna! Han sprang så fort som han ALDRIG mäktat med tidigare!!!
Bredvid mig sprang min skugga!!! ÅHÅHÅ, jag bara älskar min häst!!! Jag bara ÄLSKAR
hur mycket utveckling det finns i honom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

När vi vände hemåt igen tog vi KORT TÖLT.. Vilket tryck, perfekt form och såååååå mycket
power i honom. OCH INget i HANDEN!!! Ja, idag har jag svävat på rosa moln!!!
Idag hade R varit stolt :-D


Kort sagt, nu ska jag fortsätta rida i Draupnirn!!



Denna bilden är nog(utan att överdriva) hälften av vad han gick idag!!!
(ni kanske tycker jag överdriver.. ptja, vad vet jag. i min värld är han iaf bäst) :)

Avslutar med en video på bästa melodifestival låten. Västeråstjej :)




Föresten, en sak till! Imorn ska jag åka till Disa, och på FREDAG SKA VI TILL IA OCH DENNI!!
Goliat ska få träffa älsklingsKíra som löööööper! SPÄNNANDE!!!!!!!!!!!!!

/ GODNATT FRÅN LYCKLIG TJEJ SOM ALDRIG MER SKA RIDA, UTAN LEVA PÅ KÄNSLAN LIVet ut!!!! ♥


Kommentarer
Josefine

Varför? Vill vi ju veta nu ;)

2012-03-12 @ 21:02:35
URL: http://semtegensis.blogg.se/
Jossan

Åh Gud så härligt det är så att till och med jag blir upprymd! Och jag känner igen känslan! Det är så underbart och jag håller med dig man vill aldrig mer sätta sig på en häst rygg utan bara leva på den känslan hela livet ut! Gud så underbart! :D :D



Sv: Tack så mycket!! :D Ja det är nästan så jag ryser när jag ser honom på bild :P men han går ju inte så jämt ännu. Han e dock mycket säkrare i takten nu när isen på vägen är borta vilket är skönt, fast han är lite lat av sig. Men jag har gett mig fasen på att vi ska fixa den här tölten snart så det är bara att träna på :)

2012-03-13 @ 08:11:34
URL: http://semtegensis.blogg.se/
Caroline

Draupnir is the shit !! ;)



Nä men gud så kul att du hittar mer knappar, på honom :) måste vara en underbar känsla.. NI ÄR SUPER FINA !!

2012-03-13 @ 10:13:18
URL: http://islandscarro.blogg.se/
Caroline

SV: Awesome !! ;)



Förrgår samt igår så känns han ok. Börjar blir mer och mer lugn och harmonisk, dagen innan var han ett monster. Styv och gick inte att kommunicera med, red då på de tvådelade lock up bettet, tror att de är det hn inte riktigt gillar ?! för nu när jag har elliptcal roller bettet, så är han så fin i munnen och mjuk i sidorna.



Dock så är han mycket svagare i vänster sidan :/ pga när han varit sned i ryggen, samt haft låsniing i nacken som gjort att han inte kunnat böja sig åt väsnter, vilket resulterar till kortare spända muskler. Men vi kämpar på, massage och bog steching efter varje ridpass. Han känns också lite travtaktig i tölten, men tror de har och göra med att han är "så" pass ojämn i sina sidor, då höger är mycket mjukare och lättare för honom än vänster. Men tror dock att det kommer bli bättre med mer styrka, och när han börjar bli mer jämn i sina sidor. :) när han har lika mycket styrka i båda bak så tror jag problemet kommer att lösa sig :) Eller hoppas jag iaf..

2012-03-13 @ 10:37:03
URL: http://islandscarro.blogg.se/
Linda

Men åååååh! Jag blir så avis på dig!!! Jag vill med känna så:D Haha Fifa kommer aldrig gå så bra som din Kvistur, hua han verkar ju verkligen vara en guldhäst att satsa stort på! Jag tror inte att du överdriver alls, fyfan vad härligt :D



Sv: Jo men visst är det så, traven kommer ju bli bättre tack vare de andra gångarterna. Längtar tills underlaget är bättre, en annan är ju lite mesig och sedan så finns inte så mycket vägar att rida på =/

Idag skulle du ha sett mig, jag var en riktig argbigga!! Usch skäms på mig.

2012-03-13 @ 14:57:37
URL: http://mittangsull.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0