glädje och lycka

Imorse började jag kl 08:00. Finurligt och roligt nu i klockomställningen och allt.
Eftersom jag inte visst om mobilen skulle ställa om sig själv så gav mamma mig sin
väckarklocka som visst skulle få mig att vakna. Det hon inte tänkte på var att ställa om
den innan hon gav den till mig ;) Så den ringde givetvis en timme försent! Hoppsan!
MEN!! Mobilen var duktig nog att autobyta tid, så jag kom upp i rätt tid ändå :)
För säkerhets skull så ringde chifen och hojta att det var dags och jobba också! Tack, haha!

Jag finns bara Ett ord för dagen, och det är ; K A O S !!!! Och sen två ord till; HIGH FIVE!!!
Ett riktigt kaos, men även ett rejält high five till oss som ändå klarade det såpass bra.
Jag har varit helt väck i huvet. Sagt mycket roligt, bakåframvänt och jättefel saker till folk :)
typ; "Original, jag vill ha en råg i peter = Peter, jag vill ha en original i råg"
istället för Smaklig måltid fick jag fram; Välkommen fram!
Och till sist pekade jag på kortläsaren och sa; "Du ska stoppa in den där nere"... YES TESSA!
När jag ska ropa MAT, så har jag sagt PRISET lr liknande. Ja, ibland blir dagarna inte riktigt
som man tänkt sig!


Efter denna minst sagt kaotiska dagen så följde jag min plan, och åkte ut och red.
Mycket bra val idag. Kvistur var en lugn och sansad filur som verkade trivas med livet.
Vi sadlade och tränsade på och gick sedan bort till paddocken. Skritten kändes bra, han var inge
ojämn i sidorna, utan svarade snabbt i båda sidorna.
Var noga med att ha honom rak, och att hålla koll på bog/bakben. Det blir bra mycket bättre när jag
kan hålla koll.
Samlade mycket i skritten, kollade av att han även kunde gå PÅ i skritten, innan jag samlade
och övergick i tölt. Klockren ifrån första steget och mjuk och harmonisk. Jag var också harmonisk!
Jag var lycklig för första gången på länge. VI var lyckliga tillsammans!
Vi flyttade baken i hörnen och jobbade vidare på att få lite mer "långsamma" steg i tölten.
Han klarade av det superduper idag, högervarvet var verkligen MMMH.

Gick över i vänster varv där han började med att rolla ganska mycket, tills jag fångade upp ytter!
Red i skrölt/kort kort tölt på volt och pendlade mellan inåtställd och utåtställd. Fattade galopp,
gjorde halt - pang fram i tölt. Det var som att han glömde bort rollningarna. Vi fortsatte på volten
med ställningarna och övergick sen till trav lång och låg.



Slutet på passet så tränade vi lite temposkillnader. Ruskigt vad härlig han var idag alltså!
Samarbetsvillig, mjuk och följsam. Höger varv när bakbenet kommer med är verkligen såå härligt :)
Han verkar tycka det är roligt i paddock, för nu tar han fart även där inne. Samtidigt som han är
väldigt mjuk i nedtagningarna och trampar på i väldigt fin arbetstölt sen. ME LIKE!

Jag gillar verkligen skrölten. För när hästen kan det BRA, då känns den Vanliga korta tölten
SUPERBRA :)

Mamma som inte sett honom på länge tyckte det var stoooor skillnad sen sist! KUL! :)

Nu ska vi fortsätta träna lite i paddock. Iaf mer än innan (dålig jag som inte rider så mycket i paddock).
Har ju inte alls tyckt det varit kul, men nu jäklar tror jag att jag ändrar mig :)

Ptja, FAAN vad roligt det var att rida idag!!! HJÄRTEHÄST!!!! ♥





Kommentarer
Jossan

Skönt att det går bättre igen med livet :) men det är väl bra att man får lite dåliga tider då och då så man mer kan uppskatta det man har som är bra sen :) kram på dig!

2012-03-26 @ 09:17:40
URL: http://semtegensis.blogg.se/
Linda

Åh :) Ja du vet vad jag tycker, så himla roligt för er, åh vad fin bild på dig, du är så fin!



Sv: Men eller hur! Jag håller fullkomligt med dig, han är fruktansvärd med barnen och samma med Musse varför ska han till ponnyakuten ens? Funkar inte en häst i ridskoleverksamheten så sälj! Jag tycker heller inte Ida skulle fått komma med heller, att rida in sin ponny, en annan kunde ha fått den platsen som verkligen hade besvär med sin häst.

2012-03-27 @ 17:05:52
URL: http://mittangsull.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0