mycket i huvet

Just nu är det alldeles för mycket i mitt lilla huvud. Jag tänker och tänker -
och blir inte ett dugg klokare!
Jobbigt är det iallafall.
Såhär känns mitt liv just nu. Som ett spindelnät. Många vägar - men vilken ska jag välja?



Idag har vi ridit en sväng igen. Kvisten var superduktig. Inte exakt lika som igår.
Bättre ibland och lite mer bitig ibland. Sög tag mer i bettet på ena sidan vissa stunder.
Dock var tölten väldigt fin. kort samt ökat.

Jag tror jag börjar bli för hemmablind, och glömmer lite hur ung han är.
Han kan ändå gå väldigt samlat i korta, i form och bara lätta i fram. Han kan dra på
i högt tempo utan att falla på framdelen.. Han KAN!
så JA, han gick fantastiskt! (jag är bara lite negativ förtillfället)
Så om jag vänder på mitt negativa jag, till det roliga positiva jag också kan ha, så
får jag väl ändå erkänna att vi hade en väldigt härlig ridstund :-)



Vi travade jäättelångt i högt tempo. Lite på kort tygel och lite på helt lång.

Jag känner att det vore enormt härligt med en lektion nu i veckan. Ev torsdag kanske!

Imorgon ska vi ut och klättra läänge i skogen. På hackamore. Lycka för Kvistur :-)
Åh, jag älskar min häst helt hejdlöst mycket. BRUNI! ♥




/Tessan


Kommentarer
Linda

Men! Jag blir så avis på dig och din häst! ;)



Sv: Ja haha det var en härlig syn att se Fifa så glad, jag vet ju att hon mest bara springer runt och leker på gården, min jänta. Idag gick ridningen bättre också <3

2012-03-05 @ 21:40:17
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Linda

Sv: Ne men visst det där med bett är ju så individuellt. Bomber bett vill jag också prova någon gång, alla säger att det ska vara så bra :) Vad är det som gör det så speciellt egentligen?

2012-03-05 @ 21:50:22
URL: http://mittangsull.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0