nyttig dag

Idag var ju rätta dagen för besiktning med transporten. Det gick galant.
Helt utan anmärkning :-) Duktig transport!

Efter det åkte vi direkt till Jökull för att titta på Disa. Väl framme så stod Disa redan
inne i en box och mös. Det var en lugn och härlig Disa som mötte oss. Hon hade börjat
fälla enormt mycket. Hår precis överallt. JIPPI!

Vi stack ut på en tur alla tre. Jökull, mamma och jag. Jag fick rida fina Lukka från Musö.
Jag blev kär, vilken mysig häst. Ptja, faktum är att hon gått på 6,80 i fyrgång och 6,40 i tölt -
som 5åring. Häärlig häst med andra ord!!

Disa då? Jo idag var hon sååå bra! Jökull gör verkligen ett kanonjobb med den damen.
Jäklar i min låda vad hon töltar. Hon var såå trivsam och glad idag. Traven har även den
blivit mycket bättre, och så även galoppen och skritten. Han tror att passen kommer att
bli jättebra också!
Nu kommer hon att stå kvar där en månad till för lite mer stabilisering!
Jag är såå taggad på att få hem henne sen! Fina tjejen!

I boxen såg hon först ut som en liten padda, men under ryttare blir hon faktist som en svan.
Halsen blir mycket bättre, lik som hela hållningen. Mja, jag behöver inte tillägga att vi är
mer än nöjda hittils va? ;-)

Inga bilder idag tyvärr då alla red!

Bjuder på två fölbilder på henne istället :) hjärte




Kommentarer
Jossan

Gud vilka gulliga bilder! :D

2012-03-28 @ 23:32:22
URL: http://semtegensis.blogg.se/
Linda

Men vadå urgullig!!

2012-03-29 @ 23:11:42
URL: http://mittangsull.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0