Skakigt

Iförrgår hände en hemsk olycka ute i min bästa väns hage. En 100 år gammal ek
blåste ner i stormen och ut från trädet kommer Heaven.

På något vis har hon klarat sig undan att få hela trädet precis PÅ sig, men det
gjorde nog stor skada ändå. Hon har sår överallt, men det värsta är på v f.
Insida smalben. Det är det värsta jag sett i alla mina hästår. Skelett, senor.. ja ALLT!!
syntes..

Veterinären kom ut och fixade till, satte dränage och sydde. Heaven var då rätt så ohalt
men hade såklart ONT! Han sa får hon feber eller är halt då måste ni in fort.
Självklart hade hon hög feber och var halt igår..Vi åkte i ilfart in till strömsholm
som därefter har tagit hand om Heaven på bästa sätt. Hon har varit såååå duktig med alla
nålstick och undersökningar.
Veterinären ville ha ledvätska ur kotleden och kotsensidan. Kotleden visade ingenting farligt,
men ur kotsensidan fick han inte ens någon vätska :-( Om det är för att blödningen har tagit
över vätskan eller om den bara är borta det vet jag inte. Men dom skulle försöka ta ett nytt prov
idag igen.

Duktiga Heaven blev kvar på strömsholm med dropp och ett GIGANTISKT bandage.
Hon röntgades också för att se att det inte var någon spricka i ex griffelben lr liknande,
men det var helt!

Sista updaten från sjukhuset igår så hade Heaven fått kolik :-(

HUR MYCKET OTUUUUUUUUUUR KAN MAN HA??????????????????????????????????????????????????
Koliken... måste tilläggas, BLEV BRA!

Så nu väntar vi (martina) på svar hur det ser ut i benet. 
Kom igen alla kära läsare håll alla tummar, tår,
händer, fötter, tassar och hovar för att det ser bra ut!!




HEJA HEAVEN!!! VI TROR PÅ DEJ!!



Det enda RIKTIGT bra igår var att jag kollade min skatt, och jag får tillbaka MYYYCKET :D GLAD !

Idag ska vi träna, skriver mer sen!


Kommentarer
Elin- Northern Showhorses

men fy vad hemskt! :/ Hoppas det går bra :)

2012-03-21 @ 16:00:19
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0