Mycket ridning

Äntligen är det igång med mycket ridning igen!!!

Åker till Annika lite då och då så jag får RIDA lite :)
Att rida 3 fina hästar en dag - det gör dagen lite bättre!!


Igår red jag Disa. Bara en sväng upp förbi paddocken vidare
in på en skogsväg. Disa som innan bara har visat bestämd vilja hemma
var nu heelt med på noterna och bara dansade fram i en helt sagolik tölt!!
Jag var helt lycklig där uppe på ryggen. Hon är helt fantastisk min
lilla 4åring
!!! Tölten är helt klart hennes bästa gångart, och det är såå kul,
för hon har så lätt för den. Klockren i takten, och jättetrevliga rörelser.


Fina Disa!

Kvistur då? Vi skrittar på. Det känns som att han är nästan helt återställd :)
På onsdag åker vi med han och Disen till kliniken igen. Disa ska vi behandla
ryggen på och även kolla tänderna som ser ut som "hej kom och hjälp mig" efter
hennes "brutna-käke-olycka".
Kvistur ska vi bara behandla ryggen på faktiskt :) Inget återbesök ännu för höfterna.

Släppte dom idag igen på bete för några timmar. Kvistur for som en skjuten
kanon ut grimman och hopp-fis-skutt-tjohoade iväg. Lycklig häst!
Disa dock, hon förstog inte varför han sprang, det fanns ju mat överallt? Ska vi inte äta??


Finaste Kvistur


Och så avslutar vi med en bild på båda mina hjärtan!




Kommentarer
malin

SV: TACK!

ODdur är inte min häst utan en häst som jag rider och tävlar tills han säljs... han är en riktig klippa!

2012-05-21 @ 10:08:01
URL: http://malinsjolander.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0