vet ni vad?

Att igår satt jag på min prins igen :D :D :D :D :D :D
Min bruna vackra älskade PRINS!! Dags för att börja skritta igen alltså.
Sjuk och seg som jag är orkade jag inte GÅ med honom, så hoppade upp
istället. På med en gjord och ett schabrak, sen så skrittade vi iväg.
 
Piggare häst får man fasen leta efter :-)
När jag gjorde halt, så gick han på stället. Stampade med hoven för att säga;
LÅT MIG GÅ NU!! tokhäst :-)



Han tog i som han aldrig gjort. Jag visste att skritten var stor, men... såhär?
Kanske känns mer utan sadel, vad vet jag... jag vet bara att jag åkte fraaaaaam å tillbaaaaaaka :)

Red prinsessan häromdagen också. Min gulliga lilla häst ... ELLER? Nästan jämt ;)
Tänkte att Hackamore kanske vore skoj.. MEN! Hur tänkte jag då? Inte klart iallafall..
Hon var kort sagt DRYG på det. Närmare bestämt okontaktbar ;)
Bytte till bett och red några minuter i paddocken. Sååå mjuk och fin var hon då :)
Travade lite, och fisen drog inte ens upp huvet, vilken tjej!!

Sist men inte minst tog vi lite tölt. Hon har kommit på något som heter hopp-skutt-tölt..
vad det nu är.. INTE tölt iaf :) Men lät henne bara hitta sig själv igen -
& DÅ KOM JU TÖLTEN :D red lite slalom, fram å tillbaka, bytte varv osv..
Vilken töölt hon bjöd mig på då :) Glad tessan avslutade då direkt med lite skritt!



Lyckliga jag som har så fina djur :)
(även om disan ibland är närmre mamma scan)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0