åh jag kommer leva länge på idag!

Har i det sista ridit fler hästar än bara En.
det gör att jag utvecklas mer, tycker jag det känns som :)
 
Häromdagen red jag exvis disa i paddocken. Tölt i både högt och lågt tempo.
Travade i form (!!!!!) och tillochmed galopperade i form. Jag ville bara hoppa upp och
sätta mig nånstans. det är inte klokt vad det lilla trollet kan bjuda på ibland :-)
 
Jag måste även säga att jag är mäktigt stolt över min mamma som har gjort
sånt himla fint jobb med Disa. Jag la ner henne för en period då jag kände att
vi inte riktigt passade. Men för mamma gör denna lilla tjej vad som helst.
Så jag testade. Mjuk och fin i munnen, och bara allmänt superhärlig :)
Mamma lilla 4åring :)
 
Teitur och jag har kommit mycket bra överens i ridningen. Dock bara i paddock.
Men det är ju rätt stor del just nu. Han ska mest gå på böjda spår och hitta det
mjuka i sig själv igen. Första lektionen förstod han inte sambandet mellan skänkel och hand,
medans vi idag töltade på volt, mer eller mindre i form. Ja juste, föresten.. Läs tölt som..
lite mindre passig pass. Med några fina töltinslag. Vi fick t om en del travsteg. Duktig T.
Nej, idag var jag mycket nöjd med herren :)
 
Sist men inte minst min egen prins.. Ja ja, jag säger då det.. Om och oooooom igen..
MIN FANTASTISKA HÄST! Jag bara älskar den hästen.
I slutet har han ju gått emot i ena sidan och brytit till trav från tölt mer än innan. Svaghet!
Har försökt tränat upp det, och det blir bättre och bättre.
Sen skodde jag honom efter hans hov gick sönder lite. Traven var halvt som bortblåst, men
paaaaasstakten hade hittat tillbaka. Ingen såndär som man dör på, men endå. Han har ju varit
heeeelt taktren hela tiden.
Men så idag.. stack jag och alexandra ut på en sväng fylld av fart. Travade pyttelite, tog två korta
galopper, och töltade resten. Han var en ren fröjd att sitta på. Jösses!
Jag behövde inte anstränga mig som innan, behövde inte använda lika mycket säte, han gick
av sig själv. La jag till en skänkel, så hoppade han inte över i trav utan längde bara töltsteget.
Hur fort som helst sprang vi.
Därefter skrittade vi en lång härlig tur för hand i skogen.
 
Han är så klok min pojke. Nu ska vi titta på tävling. Första riktiga med andra ord!!
Lite nervöst va? haha japp! :)
 
 
 
Nästa söndag ska vi på kurs för bästaste Michis. Får se vad vi får för utlåtande :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0