Glampi från Björnforsen

För några år sedan tävlade jag ju en stor fux. Fuxen hette Glampi.
Han var extremt speciell, och extremt fin då! Lika mycket steg som humör (och det
var inte DÅLIGT med humör). Vi tävlade en första tävling hösten han var fem, och
vi vann b-finalen i fyrgång. Senare i november red vi firmakeppni och var såhär snygga:
 
Saken var den att... vi var BÄST den dan. Vi vann!!
Mäkta stolt var jag över min bäbis morot (som han var utklädd till).
 
Därefter skadade han sig rejält och började trassla med både det ena
och det andra. Stegra, bocka, tänka bakåt.
Efter ca 1 års vila och igångsättning mm så gick vi ut på en istölt. Tog ledningen
i uttagningen, men ramlade slutligen ner på en andra plats.
 
 
Därefter har jag inte ridit Glampi så mycket mer. Han blev en skogshäst istället.
Trots att Stian Pedersen(!!!!) la ett bud på honom.
 
MEN IGÅR red jag puffen igen. Otroligt kul. Han kan fortfarande tänka en del bakåt.
Allt måste vara på hans villkor. Men hans trav är stor och bara helt otrolig att rida.
Synd att han inte tycker det är skoj, annars skulle jag haft honom som min tävlingshäst!!
 
 
 
 
 
 
 
 
Hej från mig=)


Kommentarer
Linda

Åh jättefin :D
Sv: Oooj, hehe visste inte att du köpt han för så mycket, ja då banne mig ska han gå någolunda ;) Haha

2012-09-20 @ 18:47:07
URL: http://www.mittangsull.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0