söndag den 30 september 2012

Hur kul är det att läsa ett långt blogginlägg utan en enda bild?
ett sånt kommer här och nu, så varsågoda :) haha
 
Underbar morgon så att säga. Sov ut länge och hade allmänt mys här för mig själv:)
 
Åkte sedan ut till stallet. Mamma och Syrran hade redan gjort klart stallet, så jag fick
lyxen att endast rida. Dom hade t om tagit in honom åt mig.
Jag hade bestämt mig för att det skulle gå sådär superbra idag. Jag hade en såndär
superdupermegabra känsla. Jag följde upp känslan och red så bra som jag hoppats.
Han var så himla med på mina noter. Gjorde allt jag bad om.
Jag jobbade för att få honom mjuk, smidig och bärig i tölten. Allt för att han ska gå av
egen maskin. Han kändes sååå lätt och härlig där han bara dansade fram.
 
Jobbade väldigt mycket i vänster varv, som tidigare var hans svåra varv. Det här helt
prickfritt numera. Nu är han dock liiiite sämre i höger än vänster. Känns suveränt, för
då har jag kommit igenom hans vänstersida.
Jobbade även i höger varv. Mycket flytta och få med högerbakben. Han förstår det mycket
bra nu och blir fin även här.
 
Gjorde en hel del tölt-trav samt skritt-trav-trav-skrittövergångar. Fungerare Excellente!
 
Gjorde några vänster, samt höger galoppfattningar. Tog samtliga direkt.
 
Travade en hel del, och han var mjuk och avslappnad, och tog med alla sina små ben.
 
Och sluuutligen så tränade vi en del tempoväxlingar i tölt. Jösses, vad härlig han är på det!
Behöver väl inte nämna en gång till hur mycket jag älskar min häst????? :love:
 
Ett riktigt bra träningspass med andra ord.  Imorgon gör vi något nytt kul!
 
Pussochhejs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0