höjdpunkt

Jag och Jennifer åkte till Börjes en sväng i eftermiddags, mysig utflykt.
Sen kom vi på att en ridtur tillsammans inte vore helt fel, så vi packade in
lilla röd och åkte till mitt stall.
Vi red ut i den härliga kvällssolen, bort längsmed åkrarna, där bonden
har fixat som en egen ridväg. Helt perfekt =)
 
Moggi och Disa funkade otroligt bra ihop, och båda två gick kanon!
Jennifer och moggse ska ju tävla GK SM nu i slutet på Augusti. Jag ska såklart
med och heja!
 
I övrigt så hade disa en toppendag, riktigt jäkla härlig. Sånahär dagar vill man inte göra sig av med
henne. Lilla tjejen :)
Nu får jag på gott och ont lägga lite mer tid och energi på henne, och jag hoppas det blir
lite bättre nu. :-)
 
 
resten då? tiden går så sakta som den aldrig gjort tidigare. En dag känns som 5 evigheter.
Dåså, bara 8 dagar kvar nu..... suck!


Kommentarer
Elise

Oj, okej, du får gärna berätta (förstår att det är svårt att sammanfatta om det varit problem under så lång tid) om hans smärta. Om det handlar om hälta eller sjukdom, jag bara undrar :)

Jag förstår precis vad du menar. Min första häst var sjuk under mer än hälften av alla år jag hade henne och vi var nära att förlora henne flera gånger på grund av olika sjukdomar. Det finns inget värre än när ens djur har ont, och det gör särskilt ont om det är just den hästen som betyder allra mest.
Skickar en till stor kram. Även om läget kan vara väldigt mörkt så kan det gå bra också!

Svar: Jo, Kvistur har haft höftledsinflammation för 1½ år sedan. Väldigt ojämn i bak. Sattes igång och blev dålig i höstas igen. Suck. Lät honom vila och sen igång. Han har vart igång sen januari nu, och tävlats lite smått. Sen nu har han börjat protestera massor (vill inte få med bakbenen). Jag har ridit och ridit och ignorerat en del för att inte vara "överkänslig" men jag märker direkt när det är nåt tok..Så nu ska vi göra en hältutredning en gång för alla. Jag vill ha svar NU på varför det ena leder till det andra. Florian ska få sköta det jobbet. Han är väldigt intresserad av att ta fram orsaken. Han säger även att han knappast kan ha haft en höftledsinflammation när han var så ung.. Så jja, lite spännande är det allt!
Therese Flodin

2013-08-10 @ 12:51:11
URL: http://elisejosefine.blogg.se
Elise

Aha okej, jag förstår. Hoppas verkligen att ni hittar orsaken! Höftledsinflammationer är ju inte så vanligt vad jag vet, så vem vet det kanske var något annat som startade det från början :) Skönt att du har någon du litar på att göra hältutredningen!
Jag håller alla tummar för er!

Svar: Var hos Sven idag, en "hockospockosgubbe" om du vet vem!?Han konstaterade snabbt ett svagt bakknä. Blistrade där och sa att det
ska bli bra. Så nu fortsätter vi kämpa med volter och stärkande, framförallt för bakbenet. Vi ska även åka och simma :) Tack snälla för alla tummar och fina ord! :) Kram
Therese Flodin

2013-08-11 @ 23:03:58
URL: http://elisejosefine.blogg.se
Elise

Okej, spännande! Lycka till i fortsättningen, jag håller tummarna! Kram!

2013-08-13 @ 09:15:04
URL: http://elisejosefine.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0