Många hästar

Igår hade jag och disa en bra dag igen. Jag tänkte att det ju vore bra att få igenom henne på riktigt för en gång skull när hon börjar bli ridbar.
Jobbade mycket med hennes bakdel, samt halvhalter och halter. Att inte gå emot, och att lyssna på mina hjälper.
Det fungerade super, för i slutet så töltade vi lååååångsamt runt runt med ingen tygelkontakt.
Observera att hon har legat på som bara den, gått emot i käften och bara slängt sig i trav om man släppt så mkt.

Detta var alltså gryyymt av min lilla fis.
Även formen märker man kommer när hon börjar arbeta. Näe, denhär hästen ska få mer tid och kärlek. :))

Jag har även ridansvaret för Alexandras hästar nu när hon är i tunisien, tack för förtroendet söte!
Så var det frodis tur. Han fick oxå vara i paddocken med uppmjukande. Riktigt duktig. Han är väldigt härlig häst!
Jobbade med att han skulle låstna i sidorna och bli lite mer följsam. Han blev mjuk som en liten gris. :)

Nudå? Joo ni, hästen som gav mig en rodeotur i höstas, nämligen Balthasar..
Han skötte sig exemplariskt från början till slut och jag blev så glad. Han travar och galopperar runt så duktigt :-)



Det är så tomt hemma just nu. Det enda jag gör är att räkna ner dagarna.. Nu är det ivarjefall den vecka som det ska vara.


En dag känns som evigheter, kan det inte gå lite fortare?

Idag åker vi till sven, håll alla era tummar!:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0