2013-2014

2013 har varit både bra och dåligt.
Det braiga var att jag och Kvistur A-klassade i femgång på våran första officiella tävling.
Det andra var ju att jag träffade världens bästa pojkvän!
 
Året som har gått har varit vääääldigt jobbigt många gånger. Dels med jobb, men även med
sjuka hästar. Just med sjuka hästar vet jag inte var jag ska börja.
Men sjukdomen som tog Disa ifrån oss var värst. Det har sannerligen varit ett riktigt SKITÅR
ur det perspektivet.
Att Kvistur blev bra kan jag inte vara annat än överlycklig för.
 
När Disa gick bort så flyttade vi (tidigare än planerat) till Veckholms Ål. J H's gamla gård m a o.
Nu har vi hästarna hemma (6 st) och det är himla skönt.
Sedan vi flyttade hit har jag hjälpt till hos Robin och Erika, vilket är och har varit väldigt lärorikt!
 
För några veckor sedan kom en "ny" häst hit. Den ägs av min kompis Angelica.
"Den" lät ju lite tråkigt, men den har ett namn och det är Fáni.
Fáni är e Sveinn-Hervar och är import från Island. Det är en väldigt fin häst som jag hoppas väldigt
mycket på!:)
 
 
 
Julen skulle bli bra - det blev den INTE! Som att det inte räckte med storm, strömlöst och pissregn
så skulle vi såklart få en sjuk häst. 5 på julaftonsmorgonen lastade vi Eik och åkte in till Strömsholm.
Efter många långa undersökningar kom dom fram till att det var som en böld i magen på henne.
Den gjorde så att hon hade svårt att bajsa själv, och gav därmed koliksymptom. Skruttfian!
Hon stog på Strömsholm i ett och ett halvt dygn innan vi fick ta hem henne för att behandla henne själva
hemma. Hon är inte sig själv på långa vägar, men hon är bra mycket bättre. Hon har inte längre någon temp (hade 40,7 när vi åkte in) men går fortfarande på pencillin. Håll tummarna för Eik att hon är lika bra utan medicin sen.
 
Som att detta inte räckte så hittade vi lilla Rosen med 39,6 på juldagsmorgonen. Skojar någon nu?
Faktum är att jag vid dethär laget var så avslagen så jag inte förstog de. Min älsklingsros!
Idag, 4 dagar senare så är hon feberfri(pendlat upp å ner mellan 39 - 40,6), MEN inte pigg för det!
Är hon inte bra imorgon så måste vi ta blodprov på henne och ev ultraljuda. Pluttishästen!
 
Tävlingen hos Sigfus blir därför självklart INTE av. Inte med någon av hästarna. Alla har vilat i princip hela veckan.
 
 
I måndags var enda gången jag red lite. Fáni fick springa på ovalen. UUjj vad duktig han var! :-)
Ökad galopp, kort galopp, ökad, kort... Superkul. För sen var tölten superhärlig!
Muninn är en klass för sig när det gäller att galoppera. Han är så galet välskolad, så när han är uppvärmd
och mjuk så sitter man bara och ler. Såååå mjuk och följsam. :)
 
Idag har jag ridit Fáni i paddocken och för första gången kände jag WOW, jävlar!
Nu kommer det. Vi jobbar så oerhört mycket uppmjukande och lösgörande..
 
Kvistur har jag lekt med i paddocken. Hade riktigt roligt :) Nu ska han äntligen få komma igång
han också.
 
 
 
Nu hoppas vi att de sista dagarna dethär året kan samarbeta så att det får gå liiiite bra!?
Heja livet, nu somnar jag!
 
Bästaste Rosen
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0