Operation klar!

 
I tisdags kväll åkte vi in med Disanfisan till Strömsholm för att hon skulle
opereras tidigt onsdag morgon. Hon fick bo med tre andra hästar. Själv fick
hon stå i (såklart) samma box som Drottning togs bort i.
Tog kort på fultanden innan den blev ett minne blott;
 
 
Onsdag morgon och operation.
Dom slapp söva henne, och kunde alltså ta tanden ståendes. Mycket bra.
Hon fick stå kvar till igårkväll för att se att hon kom igång ordentigt med att
äta och allt sånt.
Ingen var lyckligare än Disa själv attt äntligen få traska ut därifrån och se ljuset (läs mörkret)
igen. Hon har ju bara stått inne i 2 dygn.
 
Vi vägde henne igen innan operation, och nu stog vågen på 358kg!! När hon bröt käken så
vägde hon 373. bara det. Och innan det ska vi inte tala om. Jag menar, nu väger hon ju
som en normal häst!! Mycket bra:)
 
Denhär bilden kan man ju inte få för mycket av! miss fatty boomboom
 
Det första jag fick syn på när jag tog ur henne ut boxen för att klä på henne alla transportgrejer
var ett litet höstrå med en sån där tuss på, som hade fastnat i tandhålet. Hon såg ut som en cowboy
med ett strå i mun. Ja där fick vi oss ett gott skratt!
 
 
Nu ska vi skölja munnen två gånger om dagen i två veckor, och har munnen läkt bra efter en
så får vi sätta in bett redan då. ofattbart egentligen.
meeeeen nu är det ju så att jag ändå inte får rida, pga mina inflammerade tummar.
 
SÅ JAG FÅR GLATT (INTE) VÄNTA!!
Kram tessan


Kommentarer
Jossan

Hur kan du ha fått inflamerade tummar? :(

2013-02-22 @ 09:54:55
URL: http://semtegensis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0