Vintermästerskapen del 2

 
Igår gick vi upp tiiiidigt för att bli hämtade av emma som skulle tävla med båda
sina pojkar.
Eftersom att vi gick och la oss liiite för sent så var vi ganska så jättetrötta.
Meeeen vem blir inte pigg på en hästtävling?
 
Hästarna skötte sig galant, och emma gjorde kanonfina visningar med dom båda.
Extra stolt var vi nog alla över Óberon som var ute på stohej för första gången nånsin.
Han klarade sitt femgångsprogram nästintill prickfritt! :)
 
Måste även tillägga en sak såhär med hästar och tävling.
Under dagen så stog storhästarna ute. Antagligen alla skolhästar kan jag gissa.
Alla i små ruthagar. Hästarna som försökte röra sig på den lilla ytan resulterade i
att rörelsen blev som ett litet popcorn. upp och ner. möjligtvis ett bocksprång
rakt upp och rakt ner.
Hästarna bara lyser av lycka, inte de minsta stressade. Skämt å sido.
förjääävligt!
Det första man borde tillämpa på ett ställe som Strömsholm är väl försjutton god
hästhållning? Varenda en vet väl att en 10x10 meters hage inte är OKEJ för en häst?
En häst blev för stressad, och krashade sin hage och sprang i fullt sken upp till sitt stall.
Det hade kunnat sluta MYCKET illa då det var rätt mycket grejer på vägen. Tror dock just
denna historia slutade bra.
 
Tävlingen då? Det var fruktansvärt mycket fina ekipage denna tävlingen. högre standard än
den första. Massa fina landslagshästar!
 
Sånahär tävlingar gör ju att jag blir galet motiverad att träna. Pratade även med Jökull en stund om Disa.
Jag åkte hem och satte i två extra brodd i varje baksko. Hon har bara haft två i varje.
HEHE. snacka om att jag fick skylla mig själv att det känts åthelvete innan. Jag och alexandra
red i mörkret på en väg vid stallet. Hästarna övertaggade a la max och var så himla duktiga.
Isen var inte längre ett problem, utan vi fick fäste och hade så (ursäkta uttrycket) JÄVLASKOJ!!!
så galet mycket tempo och hon lyyyyyssnade på mr matte på ryggen :) Underbart bra!
 
 
Imorse var vi på träning med Fisan. Mamma som tränade. Det gick galant och dom
fick nya saker att träna på :)
Vi fick även ett brev på posten idag, och det var lastträning. Hästskrälle :)
Vi löste det galant och hade en häst som tillslut mer eller mindre gick in av sig själv :) BRA!
 
 
 
Nu är jag helt död och paj och ska vila lite innan ponnyakuuuuuten :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0