Disa

 
Efter att mamma åkte av så har Disa blivit mitt ansvar. Och jag gillar det faktist grymt mycket.
 
För första gången tycker jag att hon är så galet rolig att rida. Vi börjar förstå varann och
faktist gå framåt i utvecklingen. Jag börjar förstå hur hon tänker, och hon är inte alls
lika PMSig längre. Hon har ju haft en tendens att bli helt över-stoig, men det har lagt
sig aningens.
 
Idag var hon riktigt trevlig i paddocken. Red inte alls nå länge, men vi töltade på volt
och hon höll tölten i ett bra jämnt tempo utan att härja en massa. Riktigt duktig.
Hon liksom blir hängande i steget. Det gillar jag grymt mycket!
 
Sen red jag ut på vägen en sväng. Jäklar i min låda, synd vi inte fotade idag istället :)
Guld häst, det ska bli så kul att följa henne i framtiden.  Hon har fått ett helt annat
flyt i tölten nu. Hon orkar hålla igång trots att benen flaxar hejvilt. Hon orkar även
ett lite högre tempo utan att hoppa och studsa.
 
Nästa vecka ska vi på våran första lektion. Då för Johan Häggberg. Det ska bli helt
galet roligt!! :)
 
Jag har fått en ny liten favorit :)
 
Disa en vecka gammal! puss
 
/tessan


Kommentarer
Jossan

Ja, jag ser också fram emot att se hennes utvekling!! :))

Sv: Tack för tipsen! Jag har faktiskt gjort så som du sagt och jag vet inte riktigt vad det är med helt plötsligt har det slagit om och nu går han som en gud! (nästan, vi har lite problem med galoppen fortfarande)

2013-01-09 @ 21:08:09
URL: http://semtegensis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0