SM-HELG!

Veckan som var har varit otroligt lång. Vi fick jobba på ett städställe istället för att
expa ifrån mitten på veckan. Efter en halvtimme in på det uppdraget lyckades jag
sneaka till mig ett getingstick, high five!
Inte riktigt, då jag är rätt så överkänslig mot såna kryp. I fredags såg handen ut som en kollosal
fotboll. Rejält svullen varm och röd. Tänk vad en liten getingjävel kan göra.....
 
I fredags kom även Bella till stan. Bella min älskade Bella. Det finns ingen bättre Bella än hon!
Vi gick ner en stund på powermeet. Lyckades även få åka lite bil, sådääärja :)
I lördags red vi ut, jag och Bella på mina pinglor. Bella på Kvistur och jag själv på Disan.
Det var otrooooligt roligt att se Bella rida Kvistur. Jäklar va fina de var ihop :) Min lilla prins!
 
Disan var även hon en primadonna. Riktigt härlig! Balansen kommer mer och mer, så vi börjar hitta
hem att tölta på längre tyglar. Inte illa pinkat för hon som innan var så galet travtaktig.
Gissa mer då. Formen är också mer på plats än någonsin. Lycklig Tessan.
Och sen bara en jäkla massa tempo. Sååå kul!
 
 
Sen då? I lördags eftermiddag packade vi bilen proppfull och drog sen till norrköping för
SM och ryttarfest. Började med att sätta upp tältet. Tältet jag pratar om är ett stooort tält,
dvs två rum och "kök". Haha men vi lyckades få upp hela tältet.
Fixade oss lite fort innan vi kilade iväg till Borgen, där ryttarfesten ägde rum.
 
En trevlig tillställning, men god mat och rolig underhållning. Musiken blev bättre under kvällens
gång och vi träffade en himla massa roligt folk! Mycket trevligt med andra ord :)
 
SMfinalerna var ju bara såå bra! Vilka hästar och ekipage vi har i sverige, SÅ KUL!!
Har spanat på Disas kommande man.... Shpennaaaaande as hell!
 
Idag har jag ridit båda pållarna igen. Disa en lite längre tur med sällskap och hon var superduktig,
lite pigg och på emellanåt, men riktigt grym i det stora hela. En av gångerna i tölten
höll jag på att sätta i halsen. Skruttan liksom lyfte, asball hållning, och bara töltade i "uppförsbacke".
satt med hakan i backen och bara log.
Jag är så glad att vi skickade henne till Jökull, för tillbaka har jag fasen fått en galet tuff ridhäst.
Riktigt rolig. Och de övriga gångarterna kommer mer och mer, framförallt traven.
 
Kvistur red jag på ängsvägen igen. Höger galoppen är numera en vana. Takt och form
har kommit och tempot i tölten. Övade lite på lång tygel. Stabilt töltar han på. Jösses blir så glad :D
En sak till......
La pass... och det funkade kanon!!!! :D
 
Ja, nu kommer jag somna gott efter en superhelg, lång jobbdag och superbra hästdag.
Imorgon är jag ledig. Det firar jag med att säga godnatt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0