ibland så

ibland så kan vi precis så mycket som jag vet att vi kan!!
 
Vissa ridpass när jag är 100% fokuserad så går allt helt fantastiskt bra.
Idag var en sån dag. Höger galopp som annars är krångel satt de flesta av gångerna.
Han bröt inte heller till korsgalopp. Tölten var fin och bärig och jag kunde verkligen rida den.
Alla galoppfattningar gjorde han mjuk som bara den :-)
 
Galoppen i vänster varv är precis som alltid annars, bra. Idag provade vi en himla massa läggningar
också. Jäklar Brunis. Håller på att koppla ihop ett kommando om alltid ska sitta. Det satt 99,9% idag.
På torsdag ska vi prova en gång igen, och i helgen åker vi till Stenholmen :-)
 
Traaaven släppte också massa efter passen. Han vart så himla mjuk och smidig!
Skritten då? Behöver jag skriva något om den? nej den hoppar vi... Den är liksom alltid lika :-)
 
 
Som sagt, jag rider igenom alla gångarterna när jag tränar. Inte vanligtvis pass.
Men kände att vi behövde prova "lägga" idag. No more!
Hoppas känslan fortsätter hålla i sig. Han går sååååna framsteg så jag blir helt galet glad i lilla hjärtat!
 
 
Fick höra efter helgen "Vad kul att du är nöjd trots att inte allt gick 100%, folk är alltid så missnöjda.."
Vad i hela friden har jag att vara missnöjd över? Möjligtvis mig själv för att jag missbedömde och red
fram alldeles för länge, men något annat kan jag ju knappast vara missnöjd med.
För även om inte exvis passen satt så gjorde han ju sitt bästa. Han har varit ute på TVÅ tävlingar i sitt liv(förutom istölterna),
man kan inte kräva hur mycket som helst av en unghäst :-) Så länge han tycker det är roligt och gör
sitt bästa så kommer jag alltid att vara nöjd!
 
 
 
Bästa vännen någonsin, det är mmin Kvist!
 
 


Kommentarer
Linda

Kan ju inte klaga på din inställning heller ;) HEJJA!!

2013-06-12 @ 10:39:15
URL: http://www.mittangsull.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0