lång daaaaaaag

Haha dagen började bra iallafall. eller? Joooodå..
 
Gjorde iordning Disas box innan det var dags att åka och hämta henne.
Jag mamma och Jökull stack ut på en ridtur. Jag red älsklingsUggi till en början.
Älskar verkligen den hästen. Han kommer att bli så himla fin (vilket han iofs redan är) men ännu
finare..
Mamma red Disan och Jökull fisans halvsyrra Vaena.
 
Mamma har ju inte ridit sen hon ramlade av Disan nästan. Men det gick så himla bra.
Hon var såå duktig och töltade på som aldrig förr. Stabil och supermysig :)
Sen fick även jag prooooova. Hihihi där satt jag och log, ja :) Hästen!!! Min lilla tölthäst!
 
För vet ni vad vi ska göra snart? Vi ska starta en T8a :D HAHA superkul!
Ev på sommarmästerskapen. Disifisi ska få "tävla" sin första tävling. Tänkte alltså inte skynda på
med några temposkillnader såhär direkt, så kör bara lättlätt :)
Kvistur ska springa lite fyrgång och tölt :)
 
När vi kom hem från Jökull så kom jag påååååååå ... att mina byxor som jag bytte om från hos honom
låg kvar i stallet. Med hemnyckel och bilnyckel. DÅ blir man bra trött. Så det var la bara att hoppa
in i bilen igen och åka dit. YEAHRIGHT!!
Tog med oss ett par framdojjor till Sigfus på samma gång också...
 
Rätt produktiv dag. Hästen skodd. Vi struntade i sula denhär gången och gjorde en annan variant ist.
Hoppas det blir bra det med :):)
 
Något mer som är superkul är den beryktade domaren som dömde nu på romme och även
i halmstad. Förmodligen får hon aldrig mer döma här i sverige. Negativa fanskap. "hon är ingen bra hästmänniska.."
Haha jag instämmer helt. Hon är faktist omtalad på hestafrettir. INGEN poppisdomare alls.
Det var alltså inte bara vi på romme som ogillade henne skarpt. Dock ska domarna arbeta ihop som ett
team, och det klarade dom inte heller av. Så lika lite som hon lär dömma igen, så lär dom bli ihopsatta som
kombo ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0