longering och markarbete

En sak måste jag erkänna, och det är att jag är urusel på att longera.
Speciellt när jag är minsta stressad eller oengagerad. Kvistur har aldrig varit någon speciellt
rolig häst att longera, och jag har ju inte gjort saken bättre.
 
Emma jobbade med det en hel del och det blev mycket bättre. Traven i helhet blev mycket bättre.
Nu har vi kommit till ett läge där Kvistur travar,och faktist vill och tycker det är behagligt i ett riktigt
lågt tempo avslappnat. Trodde aldrig att vi skulle ta oss till den punkten.
 
Kör med pessoagrejen och det fungerar tämligen superbra. Idag var ett såntdär roligt arbetspass.
Han var glad glad och åter glad och fick belöning för minsta lilla framsteg.
Långsam, avslappnad trav, högre tempo, galopp, samlad skritt, ööökad skritt. Skrutten!
 
Jag kör som Linda, maaaassa beröm! Kvistur har aldrig varit så glad som han är nu.
Han kommer alltid glad och nyfiken i hagen. Han gör alltid sitt bästa och han försöker jämt!
 
Ja, nu ska jag fortsätta hålla i markarbetet lite mer :-) tummen upp för variation!
 
 
Imorgonbitti har jag utsläpp och vi ska rida en mysig midsommarmorgonsritt. Sen blir det fest :)
 
 
 
På onsdag ska jag äntligen få rida Min svarta diamant igen! HÅH :)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0