öppet hus

Igår var vi på öppet hus hos josefine och sigfus. Fina hästar på saluvisningen
och ännu finare på hrafnfaxis avkommegrupp :) raaakel!
 
Kvistur fick en tidig födelsedagspresent i form av en sadelgjord. Den breda nya från
tölthestar. dvs den som hör till sadeln :) Passade perfekt!
 
Idag invigde vi den på en himmelsk ridtur. Ni vet när man är i "mode".
allt bara stämmer. Klättrade lite i skogen, lyfte på benen, hoppade diken. bara mös.
sen red vi längs en ängsväg, såå härlig! Fattade galopp. Höger! Kors i taket.
Galopperade hela vägen bort. Vägen är perfekt mjuk och sviktande och det märks
hur mycket han njuter av att springa där.
Satte på min låt i lurarna och drog på ännu mera på hemvägen. Full galopp på ängen.
Kvistur njöt, och jag likaså. Kände såndär Euforisk känsla. LYCKOKÄNSLA!
 
 
Känslan av att faktist ha den lyxen att avsluta dagen på. Hade rakt bett för första gången och
han har aldrig varit så nöjd i munnen. Känslan "Kan inte tänka - står bara här och ler" stämde
ganska bra in. Jag som kände att ridgnistan försvann för några dagar. Nu kom den tillbaka.
 
För efter galoppen bröt vi av till tölt. tölt i olika tempon. Övar mer och mer på långa tyglar.
Dels för att jag senare vill testa t2 med honom, men även för att hästen själv ska klara
av att bära sig i tölten. Det går ganska så bra =) Traven var också den bra idag. Bärig ffa.
 
På onsdag hämtar vi hem prinsessan, och senare på kvällen får Kvisting nya dojjor.(med sillikon och grejer för första gången)
Alltid bra, för på torsdag åker vi till Mariefred och rider med Felicia och Michis!
Ska bli grymt roligt! Felicia är ju bara här fram till SM, så det gäller att passa på:)
 
Ikväll har jag firat mamma som fyller år. Bästa lilla mammis <3 Vad gjorde jag utan dig?
 
 
Ha det bra! /Tess
 
Och bara för att jag inte alls är bitter på mitt ljuvliga sommarschema så får ni
en låt till - grattis alla glada semesterfirare :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Malin

SV: ja! Han är helt ohalt, så jäkla skönt!!!!

Han har troligtvis snubblat och vrickat sig i hagen. Eller trampat på någon sten...
Ja jag hoppas för allt i världen att han klarar sig....

2013-06-24 @ 22:02:37
URL: http://malinsjolander.se
carro w

Det var så lite ;)
Nej jag vet, försöker banka in det i min skalla jag med. I paddocken ska vi utvecklas och perfekta ska vi vara om några år!
Ja hon är 6 i år så unghäst är hon. Vilket betyder att jag verkligen inte ska fokusera på perfektion utan utveckling.
Jajemän, står på Bromma Gård, har du varit där någon gång?

2013-06-25 @ 12:57:26
URL: http://walk.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0