skratt

angående bedömningen så vet jag inte vad jag ska skriva.
Ett enda stort skratt är det första jag vill utbringa. HA HA HA!
 
Visarna gick emot domarna, visare har strykt hästar helt och hållet. Strykt direkt
efter en mer eller mindre katastrofexteriör.... strykt från öppna osv.
 
En visning är en visning, det är vi alla medvetna om :) Vissa gångarter var det verkligen inget
tal om. Nu talar jag inte bara för egen häst. hästarna blev tvär ratade, vilket gjorde MÅÅÅNGA
väldgt upprörda.
Min egen gick en bra sträcka pass sista sträckan. Tvåtaktig pass i hela 200 meter.
Poängen...5....!.....?
Domarens kommentar var att dom räknade den som styyv tölt då det fattades lite sväv.
Men då undrar jag.. Sen när blev tölt en TVÅ TAKTIG gångart? Pass som pass,
pass ska passpoäng ha. om så 5,5.
Dålig tölt får poäng.....
 
Jaja Disa är nu bedömd dom 4gångare (IDIOTI) och fick fina 8 för tölt och för kort tölt och spirit.
Hon gjorde sitt absolut yttersta och Elsa sa att hon hade potensial nu för 8,5, behövde bara lite mer flyt.
Det kommer!  
 
Nu kommer hon hem om ca en vecka och det ska bli så himla skönt. Min lilla tölthäst :)
 
 


Kommentarer
Linda

Ja jag ska nog inte ens berätta om hur de dömde hästarna uppe på wången när jag var där, speciellt ridbedömningen, fyfan vilka usla dommare, så flotta hästar som låg på 7-7,5 och passen 5-6, Sjöfn fick asdåligt :O och fick kommentaren brist på aktion WAAAAHT? Det var många mindre fina hästar som fick typ samma poäng som de flotta hästarna. Det var en heeeel del som var jävligt pissed off, även de "större" ryttarna.. helt sjukt..

2013-06-19 @ 22:43:41
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Jossan

Hm.. Så surt när det ska bli sådär! Men 8 för tölt, kort tölt och spirit är ju toppen bra! :)

2013-06-20 @ 17:59:18
URL: http://semtegensis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0