dagarna går sakta men säkert.

I lördags jobbade jag på ica igen. Dagens höjdpunkt var när Fri hemgång kom på skärmen ;)
På kvällen hade vi avskedsmiddag för annika som nu har flyttat från gården.
Vi gick dock och la oss relativt tidigt, medans de andra höll på natten lång :)
 
Igår kom min familj hit. Eller i alla fall halva. Min bror fick rida islandshäst för första gången.
Muninn var den som fick ställa upp på detta.
Jag måste säga att jag är sjuuukt imponerad över hur bra han satt. Helt naturligt bra sits.
Han tyckte det var jättekul och skrittade runt själv i paddocken. Duktiga så :D
 
 
 
På kvällen åkte vi och firade cristoffers mamma. Under tiden passade Godi på att äta
något olämpligt. Därefter satte han i sig tottes skosnöre. Han äter ALLT när han vill spy.
Släppte ut honom för att äta gräs. Han betar nämligen som självaste hästen.
Nu har han skitit ut hela snöret och mår bra igen. :)
 
 
Idag har jag jobbat och ridit älsklingskvisten. Guuuud vad jag är glad som har kvar den hästen.
Han gör mig så himla glad. Efter träningen sist så börjar jag verkligen få till honom.
Han har börjat gå mer av egen maskin och är mer jämn och har slutat gå emot. gryyyyymt!
Det är så himla roligt, han ger mig så mycket. Älskade häst!
 
Ska ner nu igen och rida lite till om jag orkar. Magen har gjort ont sen imorse..
Tänkte prova nytt bett på Heidar. :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0