Paddockbelysning klar

Beslutade mig för att om inte belysningen är klar idag så får hästarna vila.
Gick ut när de började bli mörkt för att ta in dom. Utanför stallet möter jag Matte
som kopplar in det absolut sista på elen. En halvminut senare kopplar han i sista kontakten
och alla fyra strålkastarna på banan lös. HELT FANTASTISKT!
Jag har inte bara en paddock, jag har en paddock med belysning!
 

 
Han har verkligen lagt ner mycket jobb på paddocken i slutet för att vi ska kunna rida
på kvällarna :)
Det är som att rida på dan, grymt ljus. Åh vad glad jag blev när det slog igång :)
 
Tog därför ut Muninn en sväng först på banan. Han var jätteduktig. Vi galopperade mycket
i båda varven. Mycket galopp-halt-galopp-trav-halt-galopp. Han blev jättemjuk och började
arbeta mycket bättre med sin tvåmeter långa bakdel :)
Efter det töltade vi faktiskt riktigt bra också. Ska hårdträna honom nu så att mamma får
roligt på kursen :)
 
Kvisten var siste man ut. Jag tänkte som så att varför inte fira den nya belysningen med
det bästa ridpasset i en paddock någonsin? på Kvistur..
Det har ju som sagt aldrig varit någon hit att rida i paddock på honom. Har mest gjort det
på lektioner, och annars tränat det mesta ute. Men nu tränade vi på allt vi gjorde på
träningen sist. Tänk att det är som en helt ny häst. Började med att tölta i mellantempo. Halt-
fram igen. Han är såå taggad, så jävla kul!
Lätt halvhalt, ner till trav - fram i trav. ho ho han börjar verkligen ta i nu. Vi har tränat
HÖGERGALOPPFATTNINGAR. en efter en. halååååå, det går ju så bra.
Ner till trav igen - ööööka, helt stabil. Tessan satt här med leende från öra till öra.
Reflektera även att vi inte sprang omkring och rollade som vi alltid gjort, nehepp vi sprang
duktigt på som vilken ponny som helst.
i slutet fick han gå lite lång och lägre. mjuk som en gummiboll och bara helt fantastisk!
 
Ja idag kände jag att jag lika gärna skulle kunnat börja grina - av glädje.
Så fin har han ALDRIG, och då menar jag verkligen ALDRIG varit i en paddock.
Jag är lyrisk. Min häst. Min häst är äntligen bra :D älsklingshjärta!
 
 
 


Kommentarer
Carolina Hallberg

Hej! Var har ni för belysning? Stolpar? Höjd? Lampor, typ och styrka? 😊 Vi ska upp med belysning nu inför hösten.
// Carolina

2017-08-23 @ 12:44:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0