Världens bästa

Tänkte ge mig på att försöka förklara lite ...
 
Förklara hur mycket jag tycker om min häst. Världens bästa Kvistur.
Efter mycket om och men är vi äntligen på banan igen. På banan på riktigt.
Varje ridpass går så himla bra. Har börjat med mycket mera samling och att
sätta mer krav på honom än innan. Han har slutat krulla ihop sig och
går framåt istället.
 
När man lägger på skänkeln så samlar han sig mera och arbetar bättre,
innan blev han bara arg, spänd och stressad. Nu kan man rida ihop honom
och han bara utökar steglängden, istället för att hoppa jämfota för att komma undan.
 
Traven har blivit kanonfin, men måste stärkas lite till för att orka högre tempon.
 
Skritten är bara helt fantastisk och så även galoppen. I tölten - ja där sitter jag bara och ler
numera. Jag bara älskar att vi har en hel vinter framför oss av träning.
Hjälpen vi får på sidan om är SÅ BRA! Dethär ska bannemig bli vårat år!
 
Igår sprang vi i pass för första gången sen i augusti också, han kan min lille :)
Idag har vi gått igenom alla gångarter (utom pass) fram och tillbaka. Alla tempon.
Upp för backar, och ner för dom. Vi har sprungit mycket om tränat kondition. Vi har haft KUL!:)
 
Jag tänker ofta på, när det gäller kvistur, vilken tur det var att jag verkligen beslutade
mig för att köpa honom. Det är verkligen MIN häst. Min bästa vän, mitt älskade allt!
Hur mycket flotta hästar det än finns ute i stora vida världen, så kommer Kvistur alltid
att vara nr ETT för mig :-) Han är fin, och han är bara 6 år :-)
 
Mitt hjärta!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0