Hur känns det att bo på veckholm?

Jo mina vänner, det känns fantastiskt!
Det är sååå härligt att ha hästarna hemma. Bara att hoppa i kläderna och gå
ut o gå ut och pyssla. mysnivå 300. :)
 
 
 
Vart hade jag fått jobb nu då? Jo hos Robin och Erika :-) Mina grannar dvs.
Än så länge känns det toppen!!
 
I helgen har grabbarna vilat medans vi har fixat i huset. Idag red jag igen.
Började med Kvistur, och nu börjar verkligen tölten bli BRA! Han går emot bitvis, men
han måste bara bli starkare, så kommer han att sluta med det. Resterande gångarter är
även dom underbara. Dethär kommer att bli bra!!
 
Andra prinsen, dvs Muninn går helt fantastiskt! Jag har hittat min andra drömprins.
Helt seriöst, är helt lyrisk efter varje ridtur. Han är som en dieselmotor, som bara går och går.
Han är såååå välutbildad och bara går och går. Paddockarbete på volter är så himla skoj, för
han tröttnar aldrig. Han ÄLSKAR att jobba. Galoppera i maxfart är hans favorit och är alltid beredd
för den sjätte växeln. Så idag har vi töltat lite, väldigt fin, sen haft kort-galoppträning.
Ptja, jag är bara helt lycklig som får träna den hästen!!
 
På torsdag kommer Roshildur och Heidar hem, och på fredag även småtjjejorna, Naela och Eik.
Naela och Eik är två treåringar efter Prins resp Svadilfari som vi ska rida in :)
 
Rosen, född 2009 e Soldan f Hvitanesi
 
Heidar, född 2005 e Kolfinnur f Kjarnholtum
Heidar kommer jag att ha som ett litet projekt. Ser såå fram emot det!
 
 
Nu ska jag jobba vidare här med att plocka upp saker, sen sova!
Imorgon är det jobb igen, tjoflöjt :D


Kommentarer
emma

dom är jättefina dom hästarna :)

2013-10-22 @ 14:23:24
URL: http://islycka.blogg.se
Amanda [SPONTAN]

Så fina :)

2013-10-22 @ 20:15:29
URL: http://spontan.blogg.se
malin

inte.alls.avundsjuk.

2013-10-23 @ 16:16:55
URL: http://malinsjolander.se
Linda

Gud vilka flottisar :)! Härligt att du trivs med ditt jobb det är a och o!

2013-11-04 @ 20:44:06
URL: http://www.mittangsull.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0