världens bästa veterinär

Jag kan nog säga det hur många gånger som helst, men jag känner verkligen så.
Han ÄR bäst!
Så genuint intresserad av hur det går för oss.
 
Tack tack tack tack tack till dig Florian!
 
 
Alla borde ha en som honom. Och gladast är jag som fortf har möjlighet att ha
kvar honom ibland :-)
 
Många (läs typ alla) veterinärer stirrar sig blinda på endast benen så fort det handlar
om en hälta. Man behandlar och behandlar och behandlar och inget händer.
Man hittar ett annat ben "som ska vara orsaken" och behandlar där i omgångar istället.
Självklart finns det mycket hästar som har inflammationer här och var..
men knappast ALLA. Har du någonsin åkt in till klinik och böjt utan att hästen blivit sprutad?
Jag vill ha en veterinär som ser helheten på hästen, som ser på resten av kroppen och inte
bara på benen. nån som ser utanför ramarna.
 
Jag hittade honom.
 
I mitt fall var det så att hade jag åkt tillbaka till Thorslunda så hade dom bara sprutat honom igen.
Eller helt enkelt bara bytt led att spruta. Men min magkänsla sa att det är någonting annat.
Även om han kanske har HAFT en inflammation så är den SEKUNDÄR. Vad är då det PRIMÄRA?
 
Sekundärskador kan man hålla på och behandla om och om igen, men om man aldrig hittar på
primarskadan så blir det aldrig bra endå!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0