En bra ryttare

Vad är en bra ryttare i era ögon?
 
En bra ryttare i mina ögon är en person som klarar av många olika typer av hästar.
Med det menar jag inte problemhästar eller så, utan olika hästar i allmänhet.
 
Att vara framåt och alltid vilja lära sig olika hästar, att rida dom bra även om det är första
gången. Självklart kan man inte alla hästar super första gången, men att man endå kan rida dom.
 
Man kan vara duktig på sin egen häst, men jag tycker det är mer beundransvärt när man klarar att
rida FLERA hästar på det viset :-)
 
Jag beundrar dessutom de som faktiskt tränar sina hästar själv till framgång, och inte bara köper.
Att köpa en häst och direkt vara i toppen är jag inte ett dugg imponerad av. inte alls!
Att ha känslan att rida hästen dit själv, DET ÄR GRYMT, tycker jag :)
 
 
Samma dag som Kvistur blev min, knappt tre år gammal och skygg!
Första gången jag fick klappa honom så :)
 
 
 
 
 


Kommentarer
Jenny

Svår fråga, en bra ryttare är nog en som lyssnar på hästen och kan se sina egna begränsningar och hästens utvecklingspotential. Veta när det räcker så väl som när man ska köra på. Och så bör väl en god ryttare ha bra balans och vara mjuk och följsam och kunna känna igen olika taktfel och veta hur man ska rätta till dem. Kort och gott :)

2014-04-14 @ 17:51:05
URL: http://videungens.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0