tävlingeeeen

Dagen var låååång och femgången blev flyttad till efter lunch, väldigt segt.
Som tur var fick Kvisten stå i en box, så han var glad endå :)
 
Råkade värma upp lite sent, blev lite stressigt efter den långa väntan (dålig planering) haha.
Malin hjälpte mig att fixa hästen medans jag fixade mig själv. vad hade jag gjort utan dig på plats?
 
Kvistur kändes superfin på framridningen. Det var två startgrupper innan mig, så det blev inte jättemycket
ridet, men kände igenom alla gångarterna och det kändes bra.
 
 
Jag var först in på banan. Vi var bara två stycken i gruppen. Tölten kändes bra, han var positiv och
framåt till handen, mycket bra. Fick kommentaren Jämnt och fint visat!
Traven som i veckan hade varit katastrof redde ut sig och var faktiskt nästan helt jämn. Så jämn
den kan vara just nu iallafall :) Skritten var bättre än på lääänge. Så glad för det. Han slappnade av och
stegade på fint, även om han kan ännu mer. Sedan galoppen, även den kändes faktiskt jättebra.
Den har nog varit lite flack hemma efter passträningen. Fick bara fin kritik på den.
Slutligen passen är jag så glad över. Inga poäng att hurra över direkt, men var inte speciellt förvånad
men tanke på dagens övriga resultat :)
Han tog första passläggningen perfekt och låg hela sträckan. Han gick emot början på sträckan, men låg
ändå hela. SÅ GLAD! Andra och tredje samma sak. Jag dog lite inombords. Jag lyckades!
 
Poängen kom och jag blev a-klassad på nytt! Så hiiimla glad. ÄÄÄNTLIGEN!!
Kom fram en domarsekreterare efter och talade om att ena domaren verkligen tyckte om Kvistur!
Då blev jag lite extra stolt i mammahjärtat!
 
Om några timmar åker vi till Norrköping och imorgon bitti rider jag mitt program.
 
 


Kommentarer
Ida

Vad kul!!! Grattis! :D

2014-04-19 @ 12:10:26
URL: http://www.idasisisar.blogg.se
Angelica

Rid skiten ur alla imorgon så jag får komma och heja på er på SM!

2014-04-19 @ 13:55:26
Moa E

Har skickat bilderna nu ;) det kan hända att dom hamnar i skräpposten så du kan kolla där ifall du inte har fått dom. :)
Kram

2014-04-19 @ 17:07:33
URL: http://teamiceland.blogg.se
malin

bästa du <3

2014-04-19 @ 18:19:40
URL: http://malinsjolander.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0