Midas, NM, ryggont och skogsbrand

Vi tar ett inlägg med allt-i-ett eftersom att jag inte skriver så ofta :)
 
Midas går nu med 15 ston och idag konstaterades de första stona dräktiga :-)
Glóra går med honom för att förhoppningsvis få en ny sprakande fin bebis nästa år.
Goliat ser helt galet fin ut, och rör sig därefter. Stod och titta och bara log en dag när han
fräste omkring i hagen i full fart. Fina fina fölunge. Han har även hittat massa nya kompisar i
sin nya flock.
Det är ju bara helt bedårande att se hur föl härmar sina mammor. "om dom kan klia varandra, så
kan vi också" :)
 


Stallet målade vi om innan vi åkte och det är nu klart! Det ska bara fixas några hingstboxar. Sen så :)
 

NM kom vi hem ifrån igår morse. En lång och rolig resa! Det enda riktigt bajsiga är att jag har
haft ont i ryggen sen innan resan och har bara blivit värre och värre. Att sitta still på läktarn har varit
dåligt, att gå likaså. I början funkade det att ligga raklång i sängen, men sen inte ens det.
Hemresan var en ren mardröm, sitta i en bil. Sitta som nu gjorde ondast av allt.
Fick iallafall tag på en hytt, som vi kunde sova i tiden som var kvar.
Det bästa på resan var alla faaaaantastiska hästar. Fastnade för mer än EN häst :)
Nu är jag helt galet ridsugen, men får nog vänta lite till, tills ryggen blivit bra igen.
Var hos Naprapat idag, och bättre blev det absolut, men nu känner jag mig som överkörd av ett tåg.
Huvudet gör även det vidrigt ont. På fredag är det återbesök, sen tänkte jag nämligen börja rida!!
 

 
Hästarna hemma har gått fruktansvärt lite i slutet pga värmen. Mori har skött sig galant sin första uterunda med flera hästar :)
 


 
Skogsbranden som härjar är så fruktansvärd hemsk och tragisk. Vi bor såpass att vi klarar oss undan
all rök (iaf än så länge) men många vänner och bekanta bor i de evakueringsräddade områdena. Just nu har
vi "fullbokat" i stallet inför evakuering, men hjälper gärna till att köra hästar vid behov. Ring mig 0739859185.
Tänker på er alla i områdena :-( HEMSKT!!!
 
 
 


Kommentarer
Johanna

Fina bilder!

Svar: tack så jättemycket :)
Therese Flodin

2014-08-05 @ 18:27:20
URL: http://www.jojosmind.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0