Eyvi rider hästarna

Nu är alla hästar igångsättna efter den lilla vilan de fick. Har ridit väldigt korta rundor.
Fáni har blomstrat till och poletten har börjat trilla ner. Den lilla tölt jag tog igår
var mycket bättre än innan. Han börjar ta halvhalterna korrekt och traven älgar varje gång.
Vilan har gjort honom gott :))
 
Muninn red jag igår med blandade känslor. Till att börja med helt fantastiska känslor.
Dom andra lite ledsna. Han kommer ju att säljas när rätt ryttare hittas, och det kommer
bli såå tomt utan honom. Den som köper honom kommer utan tvekan bli en av världens
lyckligaste hästägare. Det är sån enorm ridglädje att rida honom. Fina fina Muninn!!
 
 
Igår kom Eyvi hit, så jag passade på att få lite hjälp med hästarna. Inte varje dag
man får äran att se sina hästar ridna av någon så duktig!
Kvistur var helt galet duktig. Och jag bara älskar Eyvis tänk i ridningen, SÅ DUKTIG!
Tänk om man var lika duktig, då skulle ju ridningen vara ännu roligare :)
 
Sist men inte minst fick Rosen springa lite i paddocken. Jag har ju alltid sagt att den hästen
är grym, och han var inte långsam att hålla med. Han jobbade igenom det som jag har tyckt
varit lite svårt med henne. Just att få henne jobba igenom hela kroppen och länga halsen, och mer
tryck i motorn.
Det kom igår och hon bara dansade fram, prinsessan!
 
Jag är ju alltid helt galet nervös inför att rida inför folk, inför tränare.
Varför vet jag inte. Antagligen vill jag väl inte bli neddömd, hårt kritiserad osv.
Jag börjar vänja mig vid det. Jag tycker inte det är lika jobbigt längre. Skönt!!
Jag vill ha en tränare som man kan kommunicera med. Som förklarar och som förstår!
Jag har nog hittat den!!!   
 
Började dagen 04:15 något trött och omotiverad, och avslutade den 5 hästar ridna senare
och en jävla massa motivation rikare. Puss!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0