Islandsresan

Just de!! Har ju glömt tala om hur Island var!
Det var grymt. Blåsigt, men grymt!
 
Såå himla skönt att komma iväg ett tag efter allt som varit. Helt fria från allt.
Stort tack till våra kära vänner och familjer som tog hand om hundar och hästar så att vi
kunde åka. TACK tack TACK!
 
Som sagt så blåste det en hel del på island, men himla bra endå. När vi kom fram så blev vi
bjudna på middag hos Eyvis farmor och farfar. Jag kan ju erkänna att jag inte fattade så
värst mycket, då det var mest isländska som stog på menyn, men det gick bra endå.
 
Vi bodde på Audsholtshjaleiga. Vi åkte omkring och tittade på hästar och diverse gårdar.
Vi var även där som Meistarleid går nu. Superballt ställe. SÅÅÅ fräscht! :-)
 
Vi gick på snoppmuseum i reyjkjavik och gick på dop. Vi blev utsatta för årets oväder och fick
vänta till sent på kvällen innan vi kunde bege oss hemåt till södra delen. Jag fick se Hobbit och spela
Laserdome pga ovädret.
 
Vi åkte även och hälsade på Einar Öder och Svana. Totte jobbade där förut. :)
Vi fixade inridning åt stoet som står på island. Vi hoppas att den är fin. e Glodafeykir som vann
Landsmot förra året.
Vi tittade på massa fina hästar på självaste Graenholt, dvs gamla Audsholtshjaleiga.
Superfint stall. För att inte tala om hästarna!!!

Toppur




 
Som grädde på moset fick jag hälsa på Fánis pappa Sveinn-Hervar frá Phufu som står på gården :)


 
 
 


Kommentarer
Johanna

Gud vad kul! Jag hade så gärna också åkt till Island :)

2014-03-11 @ 19:59:08
URL: http://islandshastpanaset.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0